Piłka ręczna czwartą najpopularniejszą dyscypliną sportową w Polsce


Piłka ręczna ma swoje stałe miejsce wśród najpopularniejszych dyscyplin sportowych w Polsce. Jest to dyscyplina, która - razem z siatkówką - systematycznie zyskuje na wartości. Najbardziej  rozpoznawalnym piłkarzem ręcznym w Polsce jest Sławomir Szmal, zaś najbardziej rozpoznawalnym sponsorem - PGNiG - wynika z raportu Sponsoring Monitor 2014 ARC Rynek i Opinia.


Piłka ręczna ma coraz mocniejszą pozycję wśród najbardziej popularnych dyscyplin sportowych w Polsce. Wprawdzie nadal jest znacznie mniej popularna niż trzy pierwsze dyscypliny sportowe, jednak można się spodziewać - zwłaszcza po ostatnich sukcesach polskich szczypiornistów - że jej popularność będzie rosła.


Najpopularniejsze dyscypliny sportowe w Polsce 2014
 
Źródło: Sponsoring Monitor 2014, raport roczny, ARC Rynek i Opinia, styczeń 2015

Rozgrywki piłki ręcznej mają też wysoką oglądalność.

Które oglądał Pan/ Pani w telewizji, a które na żywo?


 
Źródło: Sponsoring Monitor 2014, raport roczny, ARC Rynek i Opinia, styczeń 2015

Zauważalność sponsora w przypadku piłki ręcznej kształtuje się na poziomie 17%. Zdecydowanie najbardziej zauważalnym sponsorem jest PGNiG, które wskazywane jest przez 22% osób, które zauważają sponsora.

 
Najbardziej znanymi zespołami piłki ręcznej (klubami piłki ręcznej) są: Orlen Wisła Płock, Vive Targi Kielce oraz Azoty Puławy.


"Wśród pięciu najpopularniejszych dyscyplin sportowych w Polsce znajdują się aż trzy dyscypliny sportów zespołowych. O ile jednak piłka nożna ma swoją pozycję, niezależnie od uzyskiwanych przez piłkarzy rezultatów, o tyle wysoka pozycja siatkówki i piłki ręcznej w Polsce jest przede wszystkim zasługą drużyn, które uzyskują bardzo dobre wyniki na arenie międzynarodowej. Analizując wyniki Sponsoring Monitora z ostatnich kilku lat pozycja siatkówki, piłki nożnej i skoków narciarskich wydaje się być niezagrożona, jednak jestem przekonany, że brązowy medal naszych szczypiornistów zdobyty w Mistrzostwach Świata w Katarze może w dużym stopniu wpłynąć na popularność dyscypliny, co z pewnością będzie widoczne w kolejnej fali naszego badania"  - mówi Michał Piechocki z ARC Rynek i Opinia.

Informacja o badaniu
Sponsoring Monitor to największe kompleksowe badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. Realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach. W 2014 roku zastosowano mix metod ilościowych ? wywiadów telefonicznych (CATI) oraz internetowych (CAWI) z wykorzystaniem ogólnopolskiego panelu ARC Rynek i Opinia ? epanel.pl. Zrealizowanych zostało N=1519 wywiadów CATI oraz N=3753 wywiadów CAWI. Struktura próby w obu badaniach odzwierciedla strukturę populacji Polski wg płci, wieku, województwa, wielkości miejscowości zamieszkania oraz wykształcenia.


Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia