Informacje prasowe 2017/2018

Zawarte na stronie fragmenty badań instytutu ARC Rynek i Opinia mogą być wykorzystywane tylko z podaniem źródła i nie mogą być wykorzystywane do celów komercyjnych.



Organizacja życia zdrowotnego - raport

czerwiec 2018

ARC Rynek i Opinia na zlecenie portalu iWylecz24.pl zrealizowało badanie na temat zwyczajów Polek związanych z organizacją życia zdrowotnego.

Główne wnioski:

- Kobiety jako "managerki zdrowia" w gospodarstwie domowym - organizują lub pomagają organizować procesy leczenia w rodzinie - decydują o sobie, o dzieciach, o mężach/partnerach
- Istnieją dwa główne podejścia do leczenia - mało popularne bazowanie wyłącznie na NFZ (9%), bardziej popularne łączenie różnych form korzystania ze służby zdrowia (89%)
- Jest duża otwartość na porady medyczne na odległość i zainteresowanie platformą internetową (od 31% pomoc we wskazaniu kroków w leczeniu po potrzebę pomocy w nagłych sytuacjach 56% badanych) - zaledwie 15% odrzuca taką formę
- Istnieje widoczna potrzeba "organizowana" procesów leczenia w przypadku wystąpienia objawów (zaledwie 24% nic nie robi na własną rękę, tylko idzie do lekarza), co przekłada się na otwartość wobec nowych usług 
- Dużym zainteresowaniem cieszą się funkcjonalności wspierające samodzielność, szybkość, ułatwiające zarządzanie leczeniem 
- Istnieje większa otwartość na usługę porad medycznych na odległość związana z wyższym wykształceniem, zamieszkaniem w największych miastach oraz z posiadaniem doświadczenia z różnymi formami leczenia 
 

Badanie zostało zrealizowane w trzech etapach:
- Omnibus CAWI (na temat ogólnej wiedzy dotyczącej zwyczajów związanych z organizacją leczenia), próba N=1000, wiek respondentów 15-65
- Badanie jakościowe FGI (zarządzanie zdrowiem wśród kobiet, percepcja dostępnych form leczenia), cztery wywiady przeprowadzone w Warszawie
- Badanie ilościowe CAWI (Dedykowane badanie kobiet ? odbiorców najbardziej zaangażowanych w organizację leczenia),  zrealizowane w czerwcu 2018 roku na próbie 800 kobiet z miast o liczbie 200 tys. mieszkańców i większych (54% badanych pochodziła z miast pow.500 tys. mieszkańców, 46% - z miast 200-499 tys. mieszkańców). Wśród badanych było 69% kobiet posiadających dzieci.


Raport do pobrania



O iWylecz24.pl

www.iWylecz24.pl - pierwsze w Polsce cyfrowe centrum zdrowia dla każdego, które pomaga zorganizować leczenie indywidulanie w bezpiecznym środowisku bez zostawiania śladów w sieci internet. Użytkownicy mają do dyspozycji kalendarze 10 000 lekarzy w ponad 750 placówkach w całej Polsce oraz możliwość sprawdzenia średnich czasów oczekiwania na wizytę u specjalisty we wszystkich placówkach NFZ. Na iWylecz24.pl dostępne są także usługi w punktach diagnostyki laboratoryjnej oraz placówkach rehabilitacji i fizjoterapii. W celu skorzystania z usługi należy założyć indywidulane konto, z którego może korzystać do czterech  bliskich osób głównego użytkownika. Do wyboru jest darmowe konto Standard i płatne w systemie abonamentowym konto Premium. Innowacyjne rozwiązania, oferowane przez iWylecz24.pl to m.in. Tester Objawów oraz Osobisty Doradca Medyczny, który pomaga w zorganizowaniu procesu leczenia i jest dostępny także telefonicznie. W serwisie dostępne są  Wideo Wizyty  z wybranym lekarzem specjalistą w szyfrowanym i bezpiecznym kanale wideo. Właścicielem iWylecz.24.pl jest Mea Salus Sp. z o.o.


Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia