Okulary kontra soczewki

Okulary korekcyjne są znacznie bardziej powszechnym produktem do korekty wady wzroku niż soczewki kontaktowe. Jednocześnie osoby posiadające obydwa produkty przyznają, że znacznie częściej korzystają z soczewek. W przypadku soczewek kontaktowych ważna jest ich marka. Najpopularniejszą i najczęściej używaną jest marka Acuvue firmy Johnson&Johnson. Natomiast wybierając oprawki okularów respondenci znacznie rzadziej zwracają uwagę na markę - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Aż 93% osób z wadami wzroku przyznaje, że posiada okulary korekcyjne.  Znacznie niższy odsetek (18%) korzysta z soczewek. Osoby, które nie korzystają z soczewek jako główną przyczynę najczęściej podają niezbyt komfortowy, ich zdaniem, proces zakładania i zdejmowania soczewek. Co czwarty respondent podkreśla również wysokie koszty ich użytkowania. Z kolei główną przyczyną wybierania soczewek zamiast okularów jest wygoda (67%). Rezygnacja z okularów następuje również ze względu na ich wpływ na wygląd.

 
Którego z poniższych produktów używasz nawet, jeśli robisz to tylko okazjonalnie?/ TOP 3 (możliwość wyboru kilku odpowiedzi)
 


Źródło: ARC Rynek i Opinia, sierpień 2015

Najbardziej docenianą przez klientów marką soczewek kontaktowych jest Acuvue. Niemal połowa (48%) badanych przyznaje, że próbowała soczewek różnych marek, zaś marka, której używają przekonała ich do siebie przede wszystkim wygodą użytkowania.

"Nasze badanie pokazało, że wybór soczewek kontaktowych rządzi się innymi prawami niż wybór dużej części innych produktów. Rekomendacja znajomych czy promocyjna cena w zasadzie nie mają tutaj znaczenia. Soczewki mają być przede wszystkim komfortowe w użytkowaniu, dlatego dla wielu osób przy wyborze soczewek decydująca okazuje się również rekomendacja lekarza okulisty. Soczewki są traktowane w większym stopniu jako produkt medyczny" - komentuje Agnieszka Doktorska, badaczka z ARC Rynek i Opinia.

Inaczej jest z oprawkami okularów. Wprawdzie jest grupa respondentów, która zwraca uwagę na markę wybieranych oprawek, jednak jest to mniejszość. Co więcej, marki oprawek okularów są respondentom w dużej mierze nieznane - aż 38% badanych przyznaje, że nie zna żadnych marek oprawek okularów. Wyjątkiem jest marka Ray Ban, którą spontanicznie wskazuje największy odsetek osób: 20%.

Respondenci najczęściej kupują soczewki w sklepach internetowych (53%), zaś najpopularniejszym miejscem zakupu oprawek są małe sklepy specjalistyczne, w których zakupu dokonuje 57% respondentów.


Informacja o badaniu
Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia metodą wywiadów ankiet internetowych (CAWI) wśród członków własnego panelu internetowego Epanel.pl w dniach 13-24.08.2015. Respondentami były osoby posiadające wadę wzroku, noszące okulary korekcyjne lub/i soczewki kontaktowe, N=801. Próba była kontrolowana pod względem płci, wieku, regionu i wielkości miejscowości zamieszkania.



Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)
W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)
W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia