Ocena biur prasowych banków

Zdaniem dziennikarzy zajmujących się rynkiem finansowym najlepsze biura prasowe mają: Bank Zachodni WBK (1. miejsce), mBank (2. miejsce) oraz ING Bank Śląski (3. miejsce). Najważniejsze cechy biura prasowego to: szybkość reakcji, a także profesjonalizm oraz wiedza pracowników biur prasowych - wynika z IX fali badania opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki Public Relations przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.

Dziennikarze dobrze oceniają współpracę z biurami prasowymi banków - 86% jest zadowolonych z tej  współpracy. W porównaniu z wynikami badania sprzed dwóch lat, zdecydowanie wzrósł poziom zadowolenia z biura prasowego BZ WBK, które obecnie jest liderem zestawienia, a w poprzedniej edycji badania plasowało się na piątym miejscu. Biuro prasowe mBanku i ING Banku Śląskiego niezmiennie pozostają w czołówce.

Dziennikarze oceniali biura prasowe banków pod kątem 17 kryteriów.

Liderzy wybranych kryteriów:

Szybkość reakcji: Bank Zachodni WBK
Profesjonalizm i wiedza pracowników biura prasowego: Raiffeisen Polbank
Dostępność telefoniczna pracowników biura: mBank
Rzetelność komunikatów: Bank Zachodni WBK
Czytelność komunikacji strategii banku: mBank
Aktywność kanałów komunikacji elektronicznej: PKO BP

"Wyniki tegorocznego badania pokazują pewne zmiany zarówno w ocenie biur prasowych banków, jak i źródeł pozyskiwania informacji przez dziennikarzy. W ciągu ostatnich dwóch lat polepszyła się jakość pracy biura prasowego BZ WBK, które z piątego miejsca w 2014 roku przesunęło się na miejsce pierwsze. Ponadto, dziennikarze przyznają, że częściej korzystają z mniej popularnych do tej pory form komunikacji oferowanych przez banki: czatów, profilów w mediach społecznościowych czy materiałów online. Zdecydowanie wzrosła też rola innych mediów jako źródła informacji, głównie portali i wortali o tematyce finansowej, a także stron państwowych instytucji związanych z finansami (np. NBP)" - komentuje Aleksandra Brzozowska z ARC Rynek i Opinia.

Dziennikarze wskazują na istotną rolę innych mediów jako źródeł informacji na temat rynku finansowego: prasy, portali i wortali o tematyce finansowej, a także stron państwowych instytucji związanych z finansami (np. NBP).

Najczęstsze źródła informacji o rynku finansowym (prasa), TOP 3


 
Źródło: Badanie opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki Public Relations, marzec 2016, ARC Rynek i Opinia


Najczęstsze źródła informacji o rynku finansowym (Internet), TOP 3


 
Źródło: Badanie opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki Public Relations, marzec 2016, ARC Rynek i Opinia

Informacje o badaniu
"Badanie opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki Public Relations 2016" jest realizowane przez ARC Rynek i Opinia co dwa lata od 2000 roku. Badanie zostało przeprowadzone metodą indywidualnych wywiadów standaryzowanych. Badanie przeprowadzone zostało w dniach 7 - 24 marca 2016 roku. W badaniu wzięły udział dziennikarze specjalizujący się w tematyce finansowej, które kontaktują się z działami PR banków w ramach swojej pracy.

Prasa: Gazeta Wyborcza, Forbes, Parkiet, Puls Biznesu, Rzeczpospolita
Inne media i firmy doradztwa finansowego: Bankier / PR News, Comperia.pl, Expander, Interia.pl, ISB News, Money.pl, Polityka Insight, Polska Agencja Prasowa, Polskie Radio, Reuters, TotalMoney.pl



Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia