ARC Rynek i Opinia rozpoczęło współpracę z niemiecką firmą badawczą Vocatus i wprowadza do swojej oferty nową metodę badań cenowych. Stanowi ona alternatywę dla klasycznego postrzegania klienta jako homo economicus. Projekt z ramienia ARC koordynują Maciej Gliński oraz Marzena Białasek.

Instytut ARC Rynek i Opinia rozpoczął współpracę z niemiecką firmą badawczą Vocatus. W jego ofercie pojawiło się, wcześniej nieobecne na polskim rynku, nowe podeście badawcze do zagadnień cenowych, które jest flagowym produktem niemieckiej firmy. Jest to metoda komplementarna do tradycyjnych badań cenowych. Opiera się na zastosowaniu Cenowego Profilu Psychologicznego, czyli dogłębnej analizy profili psychologicznych konsumentów w odniesieniu do percepcji ceny, a także typologii postaw wobec ceny jako cechy produktu/usługi (GRIPS).

„Podejście opiera się na przekonaniu, że najważniejsze jest zrozumienie postaw konsumentów wobec ceny. Dzięki temu możliwe jest urealnienie wszelkich metod szacowania jej poziomów. Tym samym - osiągnięcie lepszego i realniejszego bilansu pomiędzy maksymalizacją penetracji rynku a maksymalizacją przychodu firmy”
– mówi Marzenia Białasek, badaczka zajmująca się badaniami cenowymi w ARC Rynek i Opinia.

Vocatus jest nie tylko instytutem badawczym, ale również firmą consultingową zatrudniającą w Niemczech ponad 70 osób. Specjalizuje się w badaniach cenowych, satysfakcji oraz procesu obsługi. Vocatus jest laureatem wielu branżowych nagród w Niemczech, a wystąpienie jej prezesa, dr. Floriana Bauera na temat badań cenowych zdobyło nagrodę na zeszłorocznym kongresie ESPOMAR (Europejskiego Stowarzyszenia Badaczy Opinii Publicznej i Rynku) w Atenach. Podobnie jak ARC Rynek i Opinia, Vocatus należy do organizacji IRIS, największej międzynarodowej sieci zrzeszającej niezależne agencje badawcze.

Zobacz video.

Więcej informacji na temat nowego podejścia do badań cenowych:
Maciej Gliński
maciej.glinski@arc.com.pl
Marzena Białasek
Marzena.białasek@arc.com.pl
tel. +48 22 584 85 00

 

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia