W ofercie ARC Rynek i Opinia pojawił się w październiku SPECTATOR Promo Test, czyli badanie efektywności ekspozycji promocyjnych i innych form promocji w punkcie sprzedaży. Badanie jest skierowane do firm stosujących narzędzia promocyjne w hipermarketach, supermarketach i dyskontach.

Prezentowane badanie SPECTATOR Promo Test umożliwia zbadanie efektywności planowanych oraz będących w trakcie realizacji kampanii BTL-owych w nowoczesnych kanałach sprzedaży. Oferta instytutu jest skierowana do firm stosujących narzędzia promocyjne w hipermarketach, supermarketach i dyskontach. Autorem projektu jest Jacek Wojdyr, senior Project Manager w ARC Rynek i Opinia.

Narzędzie zostało zoptymalizowane pod kątem jak najlepszej wartości informacyjnej, przystępności cenowej oraz szybkości realizacji. Określono minimalne rekomendowane próby, a w badaniu monitorowane są kluczowe wskaźniki określające efektywność promocji, z pominięciem wskaźników uzupełniających.

Wyniki badania mogą posłużyć firmom do optymalizacji kampanii przed jej startem oraz ocenie efektywności w trakcie jej trwania. Celem badania jest poznanie skuteczności promocji na każdym z etapów jej oddziaływania na klienta – zauważalność, zainteresowanie, analiza oferty i zakup. W badaniu ocenie zostanie poddana skuteczność promocji w odniesieniu do innych promocji obecnych podczas badania oraz danych historycznych ARC Rynek i Opinia.

Wyniki badania mogą być przydatne w trakcie dokonywania wyboru optymalnych kombinacji narzędzi promocyjnych, podczas modyfikacji kombinacji narzędzi promocyjnych, także przy doborze optymalnych wersji narzędzi promocyjnych. Pozwolą również na określenie profilu klientów korzystających z promocji.

Badanie jest częścią pakietu badań obserwacyjnych SPECTATOR, w ramach którego ARC Rynek i Opinia oferuje takie metody badawcze jak: obserwacja nieuczestnicząca video, obserwacja uczestnicząca video, eye-tracking aktywny, eye-tracking pasywny, vision tracking, automatem face tracking.

Więcej informacji na temat SPECTATOR Promo Test:

Jacek Wojdyr
Senior Project Manager
jacek.wojdyr@arc.com.pl
22 584 85 00

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)
Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia