Euro 2012 zbliża się wielkimi krokami. Niestety, okazuje polscy kibice piłki nożnej mają dużo obaw dotyczących organizacji polskiej części imprezy. Jedynie 3 proc. osób deklaruje, że nie lęka się o stan przygotowań i przebieg mistrzostw – wynika z najnowszego badania ARC Rynek i Opinia przeprowadzonego na Epanel.pl.

Najczęściej wskazywanymi przez polskich kibiców piłkarskich źródłami niepokoju związanego  z mającymi się odbyć w 2012 roku w naszym kraju Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej są zarówno problemy organizacyjne (w tym przede wszystkim stan infrastruktury transportowej), jak i obawy o sportową kondycję naszej narodowej reprezentacji. Obydwie odpowiedzi wskazało aż po 67 proc. badanych. „Często wskazywaną obawą jest również kwestia potencjalnych zamieszek wywołanych przez polskich kibiców. Zapewne jest to wynik niepokojących wydarzeń, jakie ostatnio miały miejsce na boiskach polskiej Ekstraklasy – mówi Andrzej Gołoś, Kierownik Zespołu Badawczego w ARC Rynek i Opinia. Zdaniem badanych, przyczyn nierozwiązania problemu chuligaństwa na polskich stadionach należy szukać w zbyt łagodnym karaniu pseudokibiców. Co ciekawe, młodsi respondenci przyczyn tego stanu rzeczy częściej upatrują w niedostatecznej restrykcyjności polskiego prawa. Natomiast ci starsi częściej sądzą, że problemem jest brak skutecznej egzekucji istniejących przepisów przez polskie sądy.

Ostatnio rozgorzała w mediach żywa dyskusja na temat tego, kto ma zostać sponsorem Stadionu Narodowego w Warszawie. Chociaż ponad połowa kibiców jest zdania, że powinna to być polska firma lub instytucja, to w czołówce najczęściej wskazywanych ewentualnych sponsorów znalazło się jednak wiele międzynarodowych marek, takich jak Adidas, Coca-Cola czy Heineken. Z polskich firm lub instytucji respondenci wymieniają najczęściej Miasto Stołeczne Warszawa, PKN Orlen oraz PKO BP.

Badanie zrealizowano metodą ankiet internetowych CAWI (Computer Assisted Web Interviews) na Epanel.pl w dniach 4-6 kwietnia 2011 roku. Wzięło w nim udział łącznie N=507 kibiców piłki nożnej w wieku 15 lat i więcej.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia