Nie zrezygnujemy z wyjazdów turystycznych

Internauci deklarują, że w tym roku rzadziej niż w roku ubiegłym będą ograniczali swoje wydatki na wyjazdy turystyczne. Osoby, które planują redukcję takich kosztów w domowym budżecie przyznają, że w większym stopniu będą szukały tańszych rozwiązań urlopowych niż rezygnowały z wyjazdów - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Niemal połowa badanych polskich internautów (48%) przyznała, że w ubiegłym roku ograniczyła wydatki turystyczne. W tym roku chęć redukcji kosztów na wyjazdy turystyczne zadeklarowało już tylko 40% badanych.

Czy ograniczył(a) Pan/ Pani/ planuje Pan/ Pani ograniczyć wydatki turystyczne w 2013 roku?
 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, 7.01.2013

Jednocześnie w dużym stopniu zmienił się stosunek do ograniczania wydatków turystycznych. Internauci przyznają, że nie będą wzorem ubiegłego roku przede wszystkim ograniczać liczby wyjazdów, w zamian za to częściej wybiorą kraj, który jest tańszy, zaoszczędzą na noclegu lub transporcie.

W jaki sposób ograniczył(a) Pan/ Pani w 2012 roku/ planuje ograniczyć swoje wydatki turystyczne w 2013 roku? (możliwość wyboru wielu odpowiedzi, odpowiadały wyłącznie osoby, które planują ograniczyć wydatki turystyczne w 2013 roku)
 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, 7.01.2013

"Wyjazdy wakacyjne są ważnym elementem stylu życia polskich konsumentów, co wyraźnie pokazują wyniki naszego badania. Dlatego, mimo iż w okresie spowolnienia gospodarczego wskazane byłoby szukać oszczędności w domowym budżecie, ponad połowa respondentów deklaruje, że nie będzie ich szukała w wydatkach turystycznych. Badani, którzy zdecydują się na szukanie oszczędności, znacznie rzadziej niż jeszcze rok temu ograniczą liczbę planowanych wyjazdów. Jednocześnie widoczne jest racjonalne podejście do odpoczynku w niepewnych czasach: konsumenci nie chcą z niego rezygnować, ale są gotowi na obniżenie standardu - np. poprzez wybór tańszego hotelu czy transportu. To na pewno istotna wskazówka dla organizatorów wyjazdów turystycznych" - mówi Michał Piechocki z ARC Rynek i Opinia.

Informacja o badaniu
Badanie przeprowadzone w dniach 4-7.01.2013 metodą CAWI (badania on-line) na reprezentatywnej pod względem wieku, płci i miejsca zamieszkania (województwa) próbie internautów N=500, powyżej 25 roku życia.  

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia