Sezon narciarski w pełni. Tysiące Polaków szusuje po ośnieżonych stokach narciarskich w Polsce i zagranicą. Z badania przeprowadzonego przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia na Epanel.pl wynika, polscy internauci cenią sobie bezpieczeństwo na stoku. Aż 36 proc. z nich uważa, że powinien obowiązywać całkowity zakaz jazdy na nartach pod wpływem alkoholu. Co więcej, ¾ badanych twierdzi, że obowiązek jazdy w kasku powinien dotyczyć wszystkich narciarzy.

Od dawna toczy się dyskusja na temat zaostrzenia przepisów dotyczących spożycia alkoholu na stokach oraz wprowadzenia obowiązku jazdy na nartach w kasku. Parlamentarzyści pracują właśnie nad kolejnym projektem ustawy związanym z poprawą bezpieczeństwa na polskich stokach. Co natomiast myślą na ten temat polscy internauci? 36 proc. respondentów jest zadania, że narciarz na stoku powinien być trzeźwy. Trzeba jednak zauważyć, że 8 proc. badanych uważa, że dopuszczalne jest do 0,5 promila alkoholu w krwi narciarza. A aż 5 proc. jest zdania, że nie należy wprowadzać żadnych ograniczeń związanych z zawartością alkoholu we krwi narciarza. Wyniki badania ARC Rynek i Opinia pokazują również, że większość respondentów (aż 63 proc.) twierdzi, że powinno się wprowadzić zakaz sprzedaży alkoholu na stokach.

Gorącym tematem na stoku jest kwestia bezpieczeństwa. Ponad ¾ badanych uważa, że obowiązek jazdy w kasku powinien dotyczyć wszystkich narciarzy, a co piąty, że tylko osób poniżej 18 roku życia. Jedynie 4 proc. osób, które wzięły udział w badaniu twierdzi, że wprowadzenie takiego nakazu nie jest konieczne.

Badanie zrealizowano metodą ankiet internetowych CAWI (Computer Assisted Web Interviews) na Epanel.pl w dniach 11-19 stycznia 2011 roku. Wzięło w nim udział łącznie N=3366  internatów w wieku 20-60 lat.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)
Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia