Narciarstwo biegowe zyskało najwięcej

Narciarstwo biegowe i lekkoatletyka to dyscypliny sportowe, które w ciągu ostatniego roku najbardziej zyskały na popularności. Dyscyplinami najbardziej tracącymi, jednak nadal utrzymującymi się w pierwszej piątce, są Formuła 1 i skoki narciarskie. Sportowcy, którzy odnotowali największy wzrost znajomości to Robert Lewandowski i Jakub Błaszczykowski, największy spadek zaś: Adam Małysz, Mariusz Pudzianowski i Artur Boruc - wynika z badania Sponsoring Monitor 2012/ 2013 ARC Rynek i Opinia.

Ścisła czołówka najbardziej popularnych dyscyplin sportowych pozostaje od kilku lat bez zmian, jednak na dalszych miejscach widoczne są znaczące wzrosty. W 2012 roku największy skok popularności odnotowało narciarstwo biegowe (z 2,1 do 2,6 pkt), co oznacza, że w kolejnych falach badania dyscyplina ta ma szanse wejść z 11-tego obecnie miejsca do pierwszej dziesiątki.

Zainteresowanie poszczególnymi dyscyplinami sportowymi 2012 (TOP 10),
skala punktowa od 1 do 7

Źródło: Sponsoring Monitor 2012/ 2013, ARC Rynek i Opinia, styczeń 2013

Widoczne są też zmiany w pierwszej dziesiątce najbardziej znanych sportowców. Wygranymi zeszłego roku są piłkarze: Robert Lewandowski niemal zrównał się w rankingu z Adamem Małyszem - w pomiarze letnim badania bezpośrednio po EURO 2012 uzyskał nawet wyższy wynik niż Adam Małysz, który w 2012 najbardziej ze wszystkich sportowców stracił na znajomości.

Najbardziej znani sportowcy 2012/ TOP 10 (znajomość spontaniczna)

Źródło: Sponsoring Monitor 2012/ 2013, ARC Rynek i Opinia, styczeń 2013

"Adam Małysz stracił sporo na znajomości, ale mimo wszystko nadal jest w czołówce. Wprawdzie rajdy samochodowe, w których startuje obecnie Adam Małysz, nie cieszą się taką popularnością jak skoki narciarskie, to jednak należy przypuszczać, że kontynuacja działalności sportowej, nawet w mniej popularnej dyscyplinie hamuje spadek popularności tego sportowca. Stabilną formę utrzymuje Justyna Kowalczyk, która na stałe zagościła w świadomości Polaków, a narciarstwo biegowe to sport, który w ciągu ostatniego roku zdobył procentowo najwięcej zwolenników. Pewnego rodzaju fenomenem jest popularność Krzysztofa Hołowczyca. Mimo, że nie osiąga sukcesów sportowych to zajmuje stabilne miejsce w pierwszej dziesiątce sportowców. Na pewno trzeba zwrócić uwagę na niebywały sukces Roberta Lewandowskiego, którego znajomość w ciągu ostatniego roku wzrosła w tempie astronomicznym" - mówi dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Informacja o badaniu
Sponsoring Monitor to cykliczne badanie przeprowadzane przez ARC Rynek i Opinia od 12 lat, co pozwala na obserwowanie trendów w sporcie. Badanie "Sponsoring Monitor 2012/2013" zostało przeprowadzone metodą bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI) na reprezentatywnej próbie N=1808 mieszkańców Polski w wieku 15-65 lat. Próba badania miała charakter losowo-udziałowy i była reprezentatywna ze względu na: typ miejscowości zamieszkania respondentów, alokację terytorialną w postaci województwa, płeć, wiek oraz wykształcenie.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia