Najlepsze bankowe biura prasowe

26.04.2018

Biura prasowe mBanku, Banku Zachodniego WBK oraz ING Banku Śląskiego najlepiej, zdaniem dziennikarzy, komunikują się z przedstawicielami mediów - tak wynika z "Badania opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki Public Relations 2018" ARC Rynek i Opinia.

Głównym celem badania było zebranie i porównanie ocen oraz oczekiwań dziennikarzy dotyczących współpracy z przedstawicielami działów PR ? osobami odpowiedzialnymi za kontakty z mediami. Dziennikarze oceniali m.in. jakość i częstość komunikowania się, wykorzystanie social media w komunikacji między dziennikarzami a bankami, organizację i kompetencje zespołu, merytoryczny poziom komunikatów i materiałów prasowych, profesjonalizm i uprzejmość rzecznika prasowego oraz przejrzystość polityki informacyjnej.

Większość dziennikarzy zajmujących się tematyką finansową jest zadowolona ze współpracy i jakości kontaktów z biurami prasowymi banków. Liczba banków, z którymi relacje układają się dobrze i bardzo dobrze zdaniem przynajmniej połowy dziennikarzy w porównaniu do poprzedniego pomiaru zmniejszyła się z 17 do 12. Oznacza to, że ogólny poziom prowadzonych działań PR przez banki jest niższy.

Najważniejszymi kryteriami oceny biur prasowych przez dziennikarzy były: prowadzenie rzetelnej, uczciwej komunikacji, dostępność pracowników biura, świadomość pracy dziennikarzy przez pracowników biura, szybkość reakcji oraz profesjonalizm i wiedza pracowników.

 


Źródło: Badanie opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki Public Relations 2018, ARC Rynek i Opinia, kwiecień 2018.


Informacja na temat badania

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 2-28.03.2018 metodą indywidualnych wywiadów standaryzowanych wśród dziennikarzy zajmujących się tematyką finansową. Badanie ma charakter cykliczny, jest realizowane co dwa lata. W badaniu udział wzięli przedstawiciele następujących mediów: Puls Biznesu, Parkiet, Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Forbes, ISB News, Reuters, PAP, Bankier.pl/PR News, Interia.pl, Cashless.pl, Polityka InSight, Business Insider oraz Obserwator Finansowy.



Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia