Najbardziej znane polskie sportsmenki

Polski sport jest zdominowany przez mężczyzn. Wśród pięćdziesięciu najbardziej znanych sportowców w Polsce znalazło się tylko sześć pań. Prym wiodą: Justyna Kowalczyk i Agnieszka Radwańska - wynika z badania Sponsoring Monitor 2013/2014 ARC Rynek i Opinia.

W zestawieniu najbardziej znanych polskich sportowców pierwsza sportsmenka - Justyna Kowalczyk - pojawia się na szóstym miejscu. Kolejna jest Agnieszka Radwańska zajmująca ósmą pozycję. W pierwszej dziesiątce nie ma więcej kobiet.

Najbardziej znane polskie sportsmenki wraz z pozycją w zestawieniu ogólnym najbardziej znanych polskich sportowców, wskazania osób interesujących się sportem, znajomość spontaniczna


 
Źródło: Sponsoring Monitor 2013/2014, ARC Rynek i Opinia, luty 2014, badanie obejmuje wyniki z całego 2013 roku

Kobiety w znacznie mniejszym stopniu niż mężczyźni interesują się sportem. Zaledwie 2,6% kobiet przyznaje, że bardzo interesuje się sportem. Z kolei aż 53,3% kobiet przyznaje, że w ogóle się sportem nie interesuje.

Zainteresowanie sportem wśród kobiet i mężczyzn w 2013 roku
 

Źródło: Sponsoring Monitor 2013/2014, ARC Rynek i Opinia, luty 2014, badanie obejmuje wyniki z całego 2013 roku

"Profesjonalny sport jest w dużym stopniu zdominowany przez mężczyzn, zarówno po stronie sportowców jak i kibiców. Popularność dyscyplin buduje popularność sportowców, a najbardziej popularne są dyscypliny, w których występują mężczyźni, np. piłka nożna, skoki narciarskie. Ponadto, z naszego badania wynika, że zauważalne są te sportsmenki, które uprawiają dyscypliny indywidualne" - mówi dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Informacja o badaniu
Sponsoring Monitor to cykliczne badanie przeprowadzane przez ARC Rynek i Opinia od 13 lat, co pozwala na obserwowanie trendów w sporcie. Badanie "Sponsoring Monitor 2013/2014" zostało przeprowadzone metodą bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI) na reprezentatywnej próbie N=1815 mieszkańców Polski w wieku 15-65 lat. Próba badania miała charakter losowo-udziałowy i była reprezentatywna ze względu na: typ miejscowości zamieszkania respondentów, alokację terytorialną w postaci województwa, płeć, wiek oraz wykształcenie. Realizacja badania "Sponsoring Monitor 2013/2014" odbyła się w 3 falach w dniach: I pomiar (zimowo-wiosenny): 6-19 maja 2013 (N=601), II pomiar (letni): 16-27 września 2013 (N=603), III pomiar (jesienny): 5-21 grudnia 2013 (N=611).

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia