Najbardziej znane inicjatywy charytatywne

Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, fundacja "Podaruj dzieciom słońce" oraz "Podziel się posiłkiem" to najbardziej znane inicjatywy charytatywne. Co czwarty respondent zna akcję społeczną "Pij mleko. Będziesz wielki", zaś niemal co piąty "Pajacyka" Polskiej Akcji Humanitarnej - wynika z badania Sponsoring Monitor 2012/ 2013 ARC Rynek i Opinia.

W ciągu ostatnich czterech lat czołówka najbardziej znanych akcji charytatywnych się nie zmieniła. Spontanicznie pierwszymi inicjatywami, które respondenci wymieniają są: Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy oraz fundacja telewizji Polsat "Podaruj dzieciom słońce".

Jakie akcje charytatywne i społeczne Pan/ Pani zna?
(wskazania wspomagane, możliwość wskazania kilku odpowiedzi, lata 2009 ? 2012)

Źródło: Sponsoring Monitor 2011/2012, ARC Rynek i Opinia, styczeń 2013

Najbardziej znanymi przez respondentów darczyńcami inicjatyw charytatywnych znaleźli się: TVP (13%) - Finał WOŚP, Danone (28%) - "Podziel się posiłkiem", Polsat (60%) - "Podaruj dzieciom słońce", Polsat (10%) - "Pajacyk" Polskiej Akcji Humanitarnej oraz TVN (47%) - "Nie jesteś sam".


Najbardziej znane akcje charytatywne i społeczne (TOP 10), wskazania spontaniczne i wspomagane

Źródło: Sponsoring Monitor 2011/2012, ARC Rynek i Opinia, styczeń 2013

"Akcje charytatywne i społeczne na dobre zagościły w świadomości konsumentów. Największą znajomością cieszą się akcje obecne na polskim rynku od wielu lat oraz intensywnie wykorzystujące w swojej komunikacji media. Jednocześnie od kilku lat systematycznie spada odsetek osób, które rozpoznają poszczególne akcje. Może to wynikać z faktu, że jest ich coraz więcej, co powoduje pewnego rodzaju chaos w odbiorze. Na uwagę zasługuje też fakt, że respondenci słabo znają darczyńców inicjatyw charytatywnych - w przypadku najbardziej znanej inicjatywy - Finału WOŚP aż 63% badanych nie potrafiło wskazać darczyńców komercyjnych,  w przypadku "Podziel się posiłkiem" - 42%, zaś w przypadku "Podaruj dzieciom słońce" - 34%. Może to wynikać z faktu, że w działaniach komunikacyjnych tego typu inicjatyw dużo istotniejsze jest przedstawienie celów i działalności danej organizacji niż epatowanie tym, kto za nimi stoi" - mówi Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Informacja o badaniu
Sponsoring Monitor to cykliczne badanie przeprowadzane przez ARC Rynek i Opinia od 12 lat, co pozwala na obserwowanie trendów w sporcie. Badanie "Sponsoring Monitor 2012/2013" zostało przeprowadzone metodą bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI) na reprezentatywnej próbie N=1808 mieszkańców Polski w wieku 15-65 lat. Próba badania miała charakter losowo-udziałowy i była reprezentatywna ze względu na: typ miejscowości zamieszkania respondentów, alokację terytorialną w postaci województwa, płeć, wiek oraz wykształcenie.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia