73% Polaków deklaruje, że jest neutralna wobec promocji. Twierdzimy, że do udziału w ofertach promocyjnych przystępujemy strategicznie i rozważnie. Promocje spowszedniały, ale wciąż rośnie liczba „Łowców okazji”, jednak grupa ta staje się coraz bardziej zróżnicowana – pokazują wyniki raportu ARC Rynek i Opinia "BTL Monitor 2008".


Co w 2008 roku Polski Konsument mówi o sobie?

  • Deklaruje neutralność wobec promocji.
  • Planuje spontaniczność.
  • Odcina kupony.
  • Poluje na okazje.
  • Poszukuje skarbów.
Gdyby za kryterium podziału polskich konsumentów przyjąć nastawienie do promocji, Polaków podzielilibyśmy na Neutralnych, Sceptycznych i Pozytywnych. Okazałoby się też, że polski konsument to przede wszystkim konsument Neutralny (73%).
 


Nadal najbardziej znanymi formami promocji są okresowa obniżka cen (83%), czy „2 opakowania w cenie 1” (82%). Wyraźnie rośnie natomiast zainteresowanie kupujących promocjami związanymi z kuponami rabatowymi i zniżkami.

Deklaracje konsumentów pokazują, że świadome kupowanie (choć w rzeczywistości nie zawsze jest ono aż tak racjonalne) to postawa pożądana. Lubimy racjonalnością tłumaczyć swoje decyzje – teraz także zakupowe. Większość Polaków nadal poluje na promocje, ale gra nie jest już taka prosta. Potrzebujemy coraz większego udziału w tworzeniu marki, możliwości wyboru kształtu oferty promocyjnej
– stwierdza Michał Kuś, Kierownik Zespołu Badawczego, ARC Rynek i Opinia.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia