Muzyka klasyczna nie taka niszowa

Wyniki badania ARC Rynek i Opinia Sponsoring Monitor 2014 pokazują, że odsetek osób intersujących się muzyką klasyczną od kilku lat oscyluje wokół 14%. Oznacza to, że na ogłoszenie wyników Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina mogą czekać ponad 3 miliony dorosłych Polaków. 

Poprzednią edycję Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina w 2010 roku śledziło 5% dorosłych Polaków. Jednocześnie badania pokazują, że w 2014 roku koncerty muzyki klasycznej były w pierwszej piątce wydarzeń kulturalnych, w których respondenci, zgodnie z deklaracjami, uczestniczyli osobiście.

Wydarzenia kulturalne, w których respondenci uczestniczyli osobiście w 2014 roku (TOP 5), możliwość wyboru kilku odpowiedzi


 
Źródło: Sponsoring Monitor 2014, ARC Rynek i Opinia, styczeń 2015

"Nasze dane pokazują, że muzyka klasyczna nie jest tak niszowa, jakby mogło się wydawać. Trwający obecnie Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina to doskonała okazja do propagowania muzyki poważnej wsród Polaków. Ta okazja jest tym lepsza, że konkursowi towarzyszą emocje związane ze współzawodnictwem, co zawsze gromadzi więcej zainteresowanych niż np. zwykły koncert. Impreza tej rangi, nagłaśniana przez media, ma szanse choćby w niewielkim stopniu zwiększyć zainteresowanie muzyką poważną w społeczeństwie" - mówi dr Adam Czarnecki, Wiceprezes ARC Rynek i Opinia.  


Informacje o badaniu
Sponsoring Monitor to największe kompleksowe badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. Realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach. Co roku w ramach badania realizowanych jest około 1500 wywiadów na ogólnopolskiej reprezentatywnej (wiek, płeć, miejsce zamieszkania) próbie dorosłych Polaków.



Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia