Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%). Najczęstszym powodem rezygnacji z wyprawy do muzeum jest brak czasu (57%). Jednocześnie tym, co najbardziej zachęciłoby respondentów do odwiedzenia muzeum, jest ciekawa tematyka wystaw (68%). Zdecydowana większość badanych pozytywnie ocenia akcję „Noc Muzeów” (86%) – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.
Badani mają pozytywne skojarzenia z muzeum. Dla większości z nich muzeum to możliwości:  pogłębienia tematów, które ich interesują, zdobycia cennej wiedzy oraz obejrzenia i wypróbowania ciekawych eksponatów. Tylko 14% badanych kojarzy muzeum z nudą.
 
Czym jest dla Pani/ Pana muzeum?/ możliwość wyboru wielu odpowiedzi
Źródło: ARC Rynek i Opinia, 15-16.05.2012
„Z naszego badania wynika, że postrzeganie muzeów jest raczej pozytywne. To, co najbardziej przeszkadza respondentom to liczba nakazów i zakazów w muzeach. Oznacza to, że znacznie chętniej chodzimy do muzeów, gdzie mamy możliwość interakcji, gdzie eksponaty się wypróbowuje, a nie tylko ogląda. Nasze badanie pokazuje, że wizerunek muzeum się zmienia, na pewno w dużej mierze dzięki temu, że powstają coraz nowocześniejsze placówki, w których każdy znajdzie coś dla siebie” – mówi dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.
 
Jednocześnie wielu badanych podkreśla, że gdyby tematyka wystaw była ciekawsza, a oferta muzealna atrakcyjniejsza – np. poprzez wprowadzenie elementów multimedialnych – częściej wybraliby się do muzeum. 
 
Co sprawiłoby, że chętniej chodziłby (chodziłaby) Pan/ Pani do muzeów?/ możliwość wyboru wielu odpowiedzi
Źródło: ARC Rynek i Opinia, 15-16.05.2012
 
Najczęstszymi przyczynami, dla których respondenci nie odwiedzają muzeów są: brak czasu (57%), preferowanie innych sposobów spędzania wolnego czasu (30%) oraz nieciekawa oferta muzeów (28%).
 
86% badanych pozytywnie ocenia akcję „Noc Muzeów”, 4% negatywnie, pozostali – 10% – nie mają na jej temat zdania. 83% respondentów jest przekonanych, że akcja „Noc Muzeów” powoduje większe zainteresowanie ofertą muzeów.
 
O badaniu
Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia w dniach 15 – 16.05.2012 w miastach powyżej 100 tysięcy mieszkańców, w których organizowana jest akcja „Noc Muzeów”. Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI na własnym panelu dostępowym epanel. Próba N=523
 

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)
Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia