Już pod koniec czerwca 2017 dostępny będzie najnowszy raport "Monitor satysfakcji klientów stacji paliw"

Jeśli są Państwo zainteresowani zakupem, prosimy o kontakt:

Grzegorz Sygnowski, Senior Project Manager, e-mail: grzegorz.sygnowski@arc.com.pl


Wyniki edycji 2016 (kwiecień 2016)

Wybrane wnioski z badania:

  • Dla kierowców najważniejszym czynnikiem wpływającym na satysfakcję ze stacji paliw jest gęstość sieci.
  • Najwyżej przez kierowców oceniane są sieci: Orlen, Lotos oraz Statoil.
  • Najpopularniejszymi usługami dodatkowym, z których korzystają kierowcy, są: mycie szyb, toaleta oraz zakup ciepłych napojów.
    Tylko co dziesiąty kierowca korzysta na stacji z bankomatu, myjni czy z Wi-Fi


Liderzy w poszczególnych kategoriach:
- Oznakowanie stacji: Orlen
- Gęstość sieci: Orlen
- Obsługa: Statoil
- Oferta gastronomiczna: Orlen
- Czystość stacji: Statoil
- Sklep i usługi dodatkowe: Lotos

 
Komentarz
Nasze badanie wyraźnie pokazuje, że klienci stacji paliw cenią sobie przede wszystkim ich dostępność. Pozostałe czynniki mają drugorzędne znaczenie, aczkolwiek klienci zwracają uwagę na poziom obsługi czy czystość stacji. Mimo iż obecnie zwłaszcza sieciowe stacje paliw są miejscem, gdzie można i skorzystać z Internetu i napić się kawy czy zjeść coś na ciepło, kierowcy korzystają z tych udogodnień w ograniczonym zakresie. Nie oznacza to jednak, że poziom tych usług nie jest istotny. W większym stopniu jednak można się spodziewać, że z dodatkowych opcji oferowanych przez stacje benzynowe korzystają częściej kierowcy podczas długich tras -  komentuje Michał Piechocki z ARC Rynek i Opinia.


Informacja o badaniu/ edycja 2016

Badanie przeprowadzono metodą CAWI (ankiety online) na panelu konsumenckim epanel.pl w dniach 12.02-9.03.2016 na próbie N=1544 respondentów. Respondentami byli kierowcy tankujący regularnie  na stacjach: BP, Lotos, Orlen, Shell oraz Statoil.



Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia