W tym roku hucznie obchodziliśmy wiele rocznic historycznych. Jaki stosunek do historii Polski i ważnych w niej wydarzeń mają młodzi Polacy? 86 proc. z nich podobają się niekonwencjonalne sposoby upamiętniania wydarzeń z przeszłości (m.in. rekonstrukcje bitew, akcje na portalach społecznościowych). Co ciekawe, zdaniem respondentów najlepiej zorganizowaną tegoroczną imprezą były obchody rocznicy Bitwy pod Grunwaldem – wynika badania instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia.

Zgodnie z danymi zgromadzonymi przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia wynika, że 82 proc. młodych Polaków mniej lub bardziej interesuje się historią. 43 proc. respondentów uznaje sposób celebrowania rocznic narodowych w ostatnich latach za atrakcyjny. Najlepiej zorganizowanym eventem historycznym w tym roku respondenci wybrali obchody związane z rocznicą Bitwy pod Grunwaldem. Wydarzenie to wskazało aż 56 proc młodych Polaków. Na kolejnych miejscach znalazły się imprezy towarzyszące rocznicy Powstania Warszawskiego (17,4 proc.) oraz Cudu nad Wisłą (4,8 proc).

Organizatorzy obchodów od kilku lat szukają nowych, alternatywnych sposobów uczczenia ważnych rocznic narodowych. Coraz częściej planuje się inscenizacje wydarzeń oraz rekonstrukcje bitew. Nowym medium odkrytym ostatnio przez osoby odpowiedzialne za organizacje tego typu wydarzeń jest Internet. Z roku na rok przybywa akcji przypominających o rocznicach historycznych na portalach społecznościowych. Okazuje się, że to dobry kierunek. Aż 86 proc. młodych Polaków podobają się te niekonwencjonalne sposoby upamiętnienia rocznic.
 
Badanie zrealizowano metodą ankiet internetowych CAWI (Computer Assisted Web Interviews) w dniach 26-27 sierpnia 2010. Wzięło w nim udział N=546 osób wieku 15-30 lat. 

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia