Mieszkańcy Trójmiasta na zakupach

Mieszkańcy Trójmiasta najczęściej odwiedzają centra handlowe w celu zakupu butów lub odzieży (78%). Znacznie rzadziej celem takich odwiedzin jest spędzenie wolnego czasu, skorzystanie z usług gastronomicznych czy z różnych rozrywek. Zdecydowanie najbardziej popularną galerią handlową w Trójmieście jest Galeria Bałtycka w Gdańsku, którą w ciągu ostatniego roku odwiedziło - zgodnie z deklaracjami - 77% mieszkańców tego regionu - tak wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Centra handlowe to dla mieszkańców Trójmiasta znacznie częściej miejsca, gdzie dokonują zakupów - również spożywczych - niż miejsca, w których spędzają wolny czas.

Główne cele wizyt w centrach handlowych mieszkańców Trójmiasta (możliwość wybrania kilku odpowiedzi)
 
 Źródło: ARC Rynek i Opinia, marzec 2014

Najbardziej znaną i najczęściej odwiedzaną galerią handlową w Trójmieście jest Galeria Bałtycka w Gdańsku.


Najbardziej znane galerie handlowe w Trójmieście, znajomość wspomagana (TOP 5)


 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, marzec 2014

Najczęściej odwiedzane galerie handlowe na Pomorzu (TOP 5)


 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, marzec 2014

"Badanie dotyczące preferencji zakupowych w Trójmieście pokazały, że centra handlowe pełnią przede wszystkim swoją podstawową - handlową rolę. Mało który badany przyznaje, że udaje się do centrum handlowego wyłącznie w innym celu niż zakupy. Oczywiście można się spodziewać, że przy okazji korzysta z innych usług oferowanych przez centrum - usługi gastronomicznej, usług fryzjerskich czy kosmetycznych, jednak nie jest to głównym celem respondentów"  - mówi Natalia Jońca z ARC Rynek i Opinia.

Informacje o badaniu
Badanie przeprowadzono metodą CAWI (wywiady internetowe na panelu e-panel) w marcu 2014 roku. Respondentami byli mieszkańcy Trójmiasta w wieku 18-55 lat odwiedzający centra handlowe przynajmniej raz w miesiącu, N=544.


Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia