Lekarz online poszukiwany

Ponad 90% internautów skorzystałoby z kontaktu z lekarzem online na stronie internetowej przychodni bądź szpitala, gdyby była taka możliwość. Większość badanych zdaje sobie sprawę z ograniczonego zakresu takiej pomocy, jednak uważają, że kontakt online z lekarzem pozwoliłby im się szybko dowiedzieć, jakie badania powinni wykonać, kiedy powinni zgłosić się do lekarza specjalisty czy też w jaki sposób przyjmować lekarstwa lub jak się zachować w przypadku wystąpienia efektów ubocznych przyjmowanych medykamentów - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Wyniki sondażu ARC Rynek i Opinia wyraźnie pokazują, że wśród internautów jest zapotrzebowanie na szybkie porady lekarzy w Internecie. Większość badanych przyznaje, że korzystałaby z takich porad w ograniczonym zakresie, jednak widzą przydatność takiej funkcji. Co piąty respondent uważa, że lekarz online mógłby pomóc we wszystkich rodzajach schorzeń.
 
Gdyby miał(a) Pan/ Pani możliwość uzyskania porady zdrowotnej online od lekarza na stronie internetowej przychodni/ szpitala/ centrum zdrowia, czy skorzystałby Pan/ skorzystałaby Pani z takiej możliwości?
 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, październik 2012

"Z naszych badań wynika, że Internet jest istotnym źródłem w pozyskiwaniu informacji na temat zdrowia. Wyniki sondażu pokazują wyraźnie, że internauci chcieliby mieć możliwość kontaktu online z lekarzem dyżurnym, zwłaszcza po to, by oszczędzić czas. Wiele osób chce uniknąć oczekiwania na wizytę u lekarza pierwszego kontaktu, podczas której otrzymają wyłącznie informację, jakie badania mają wykonać lub do jakiego specjalisty się udać. Możliwość kontaktu online z lekarzem pozwoliłaby skrócić czas oczekiwania na diagnozę. Oczywiście, aby było to możliwe lekarz online musiałby być uprawniony do wystawiania skierowań na badania oraz skierowań do lekarzy specjalistów. Biorąc pod uwagę fakt, że duża część codziennych spraw, takich jak zakupy, bankowość czy rezerwacja wypoczynku już w dużej mierze przeniosła się do Internetu, być może nadszedł również czas na szersze udostępnienie usług medycznych tym kanałem" - mówi dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia. 

W jakich sytuacjach korzystałby Pan/ korzystałaby Pani z porad lekarza online?
 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, październik 2012

Informacja o badaniu
Badanie przeprowadzone w dniach 19-22.10.2012 metodą CAWI (badania on-line) na reprezentatywnej pod względem wieku, płci i miejsca zamieszkania (województwa) próbie internautów N=500.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)
W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)
W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia