Kredyt gotówkowy potrzebny od zaraz

Kredyt gotówkowy jest jednym z najbardziej popularnych produktów bankowych. Polacy najczęściej zaciągają kredyt gotówkowy, kiedy planują remont (32%) lub mają trudną sytuację życiową (31%). Ponad połowa osób korzystających z kredytów gotówkowych (61%) zaciąga je w swoim głównym banku. O wyborze instytucji, z której oferty kredytobiorcy skorzystają, decyduje przede wszystkim szybkość udzielenia kredytu - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Respondenci pytani o miejsce, gdzie można zaciągnąć kredyt gotówkowy w pierwszej kolejności wskazują banki (57%). Co ciekawe - badani pytani o konkretne instytucje kojarzące się z kredytem gotówkowym - wymieniali instytucję parabankową - Provident (16%). Respondenci, którzy pożyczali kwoty małe, do 2 tysięcy złotych, częściej korzystali z oferty instytucji parabankowych, natomiast kwoty wyższe - powyżej 10 tysięcy - częściej z oferty banków.

Czynniki decydujące o wyborze oferty kredytowej (TOP 5)
 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, kwiecień 2014

Głównymi powodami zaciągania pożyczki gotówkowej są: remont domu lub mieszkania oraz trudna sytuacja życiowa.

Najczęstsze powody zaciągania kredytu gotówkowego (TOP 5)


 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, kwiecień 2014

Segmentacja klientów korzystających z kredytów gotówkowych
 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, kwiecień 2014

"Kredyt gotówkowy - poprzez swoją dostępność - jest traktowany przez kredytobiorców jako szybki zastrzyk pieniędzy. Kredyty bierzemy z jednej strony na realizację naszych marzeń czy zakup produktów poprawiających nasz standard życia, z drugiej zaś na ciągłe "łatanie dziur" w domowym budżecie lub poradzenie sobie z nagłą sytuacją życiową" - mówi Marzena Białasek z ARC Rynek i Opinia.


 "Ciekawy jest wynik dotyczący kojarzenia kredytów gotówkowych z poszczególnymi instytucjami finansowymi. Wprawdzie klienci w pierwszej kolejności wymieniają banki jako instytucje udzielające takich kredytów, pytani jednak o konkretne marki - wymieniają przede wszystkim  instytucje parabankowe. Widać tutaj, jak duże znaczenie odgrywa komunikacja marketingowa, która w przypadku instytucji parabankowych opiera się głównie na promowaniu szybkich pożyczek" - dodaje Marzena Białasek.

Informacja o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (aniekty on-line) w kwietniu 2014 na epanel.pl. Respondentami były osoby spłacające obecnie kredyt gotówkowy, pożyczkę gotówkową lub kredyt ratalny, wykazujące dochód od 1000 do 5000 zł, będące w wieku 30-65 lat. N=544

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)
Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia