Aż 50% dziennikarzy związanych z tematyką urody ceni przede wszystkim szybkość reakcji we współpracy z działami PR firm kosmetycznych. Znaczna większość redaktorów kosmetycznych bazuje na źródłach informacji przygotowywanych przez działy PR firm. Jakość współpracy przedstawicieli mediów i firm poprawia się z roku na rok, a firmą najbardziej przyjazną dziennikarzowi została Nivea Polska – pokazuje raport ARC Rynek i Opinia „Badanie opinii dziennikarzy na temat firm kosmetycznych 2009.


Rynek kosmetyczny charakteryzuje się dużą dynamiką. Wciąż pojawiają się nowe produkty lansowane przez różne firmy. Aby podążyć za szybko zmieniającą się rzeczywistością, dziennikarze muszą opierać się na informacjach pochodzących wprost od producenta kosmetyku.


Dziennikarze, pisząc o kosmetykach, bazują przede wszystkim na materiałach przesyłanych przez działy PR poszczególnych firm tradycyjną pocztą. Niewiele mniejsze znaczenie mają pakiety informacji przesyłane drogą e-mailową oraz konferencje prasowe. Owoce pracy dziennikarzy oparte są więc głównie na materiałach przygotowywanych przez firmy kosmetyczne.


Szybkość reakcji działu PR jest najwyżej cenioną wartością w mediowych relacjach – tak określa co drugi badany dziennikarz piszący o kosmetykach. Duże znaczenie ma także jakość przekazywanych informacji – tu liczy się rzetelność i konkret. Aż 42% redaktorów wskazuje, że dobry materiał to ten, który zawiera komplet informacji: od ceny po zdjęcie produktu.


“W każdej gazecie ważny jest czas i jeśli proszę o coś na dzisiaj i to za chwilę dostaję, to ten produkt wchodzi do numeru , bo jest miejsce, bo coś się zwolniło. Ale jeśli ktoś na mojego maila odpowiada za tydzień, to wiadomo, że już nic nie możemy ze sobą zrobić"
- wypowiedź respondenta (badanego dziennikarza)

Coraz bardziej istotny jest interpersonalny wymiar relacji z przedstawicielami firm. „W porównaniu do poprzedniej fali badania (2007 rok) większego znaczenia nabrała umiejętność nawiązania przyjaznego kontaktu. Dziennikarzom lepiej współpracuje się z osobami sympatycznymi i – co często podkreślali – o wysokiej kulturze osobistej” – komentuje Justyna Malczyk, autorka raportu, ARC Rynek i Opinia. Niemal 1/3 dziennikarzy wysoko ceni kontakt wykraczający poza formalną wymianę informacji, doceniając przyjazność współpracy.

Redaktorzy oceniający współpracę z działami PR reprezentującymi firmy kosmetyczne obecne na polskim rynku utworzyli ranking marek przyjaznych dziennikarzom. Wskazania nie wyłaniają zdecydowanego rynkowego lidera, co pokazuje, że subiektywnie oceniana jakość współpracy jest zbliżona. Firmą kosmetyczną najbardziej przyjazną dziennikarzom jest Nivea Polska – wskazało 42% badanych. Na drugim miejscu znalazła się firma L’Oreal Polska (40% wskazań), zaś ranking TOP 3 zamyka Avon (37% wskazań).

Kontakt w sprawie sprzedaży raportu:
Marek Chechłacz
Specjalista ds. Sprzedaży
marek.chechlacz@arc.com.pl


Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia