Konto oszczędnościowe najpopularniejsze

Co trzeci internauta (31%) powyżej 25 roku życia planuje w 2013 roku zwiększyć poziom swoich oszczędności. Najchętniej wybieranymi formami oszczędzania będą: konto oszczędnościowe i lokata. Spośród osób planujących oszczędzanie co czwarta nie zdecyduje się na żaden z produktów bankowych, tylko na gromadzenie pieniędzy w domu ? wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Najbardziej optymistycznie do oszczędzania są nastawione osoby z przedziału wiekowego 25-34 lata, gdyż aż 40% z nich uważa, że w 2013 roku uda im się zwiększyć poziom swoich oszczędności.

Konto oszczędnościowe to zdecydowanie najlepszy, zdaniem internautów planujących oszczędności, sposób gromadzenia pieniędzy. Dużą popularnością cieszą się również lokaty. 

Z jakiego sposobu oszczędzania planuje Pan/ Pani skorzystać w 2013 roku? (TOP 5)/ możliwość wyboru wielu odpowiedzi
 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, 7.01.2013

"Konto oszczędnościowe i lokaty to jedyne oszczędnościowe produkty bankowe, które zwracają uwagę internautów planujących odkładanie pieniędzy. Zauważalny jest znaczny spadek popularności funduszy inwestycyjnych, które jeszcze kilka lat temu były częściej wybierane. Na pewno warto zwrócić uwagę na fakt, że wśród trzech najbardziej popularnych sposobów oszczędzania znalazło się odkładanie pieniędzy do przysłowiowej skarpety. Z jednej strony może to dziwić w czasach, kiedy dzięki bankowości mobilnej i internetowej banki ze swoją ofertą są na wyciągnięcie ręki, z drugiej strony może to być wyraz kryzysu zaufania wobec instytucji finansowych. Być może w czasie spowolnienia gospodarczego, wiadomościach o bankructwie różnych instytucji, część osób ma obawy co do tego, czy wpłacając do banku ich pieniądze są bezpieczne. Duży wpływ na postrzeganie instytucji finansowych przez klientów miała afera związana z Amber Gold, która zgodnie z naszymi badaniami, zaszkodziła wizerunkowi nie tylko parabanków lecz całemu sektorowi finansowemu" mówi Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Informacja nt. badania
Badanie przeprowadzone w dniach 4-7.01.2013 metodą CAWI (badania on-line) na reprezentatywnej pod względem wieku, płci i miejsca zamieszkania (województwa) próbie internautów N=500, powyżej 25 roku życia.  

ARC Rynek i Opinia już od 20 lat przeprowadza badania marketingowe oraz sondaże opinii publicznej i ma stałe miejsce wśród najlepszych instytutów badawczych w Polsce. Dzięki przynależności do największej międzynarodowej sieci zrzeszającej niezależne agencje badawcze - IriS - realizuje projekty badawcze w Europie i na świecie. Instytut ARC Rynek i Opinia posiada certyfikat jakości pracy ankieterów PKJPA, a wszystkie badania są realizowane w zgodzie ze standardami ESOMAR-u. www.arc.com.pl

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia