Konsument w hipermarkecie

Od swojej ulubionej sieci hipermarketów konsumenci oczekują dużego wyboru produktów, niskich cen, jednak nie wpływających na jakość towarów, dobrze zorganizowanych alejek umożliwiających szybkie zakupy oraz wyraźnie wyeksponowanych cen. Jednocześnie konsumenci hipermarketów odrzucają sieci, w których niskie ceny wiążą się z niską jakością produktów, a także takie, w których ceny nie są transparentne - wynika z polskiej części międzynarodowego badania "Syndicated Price Image Study 2013" firmy ARC Rynek i Opinia i Vocatus.

Klienci decydując o hipermarkecie pierwszego wyboru kierują się kilkoma czynnikami:

 
cena: wysokość cen, jakość produktów odpowiadająca ich cenie, niskie ceny produktów marki własnej, atrakcyjne promocje, ceny zgodne z oczekiwaniami klienta (brak efektu zaskoczenia)
transparentność: dobrze wyeksponowane ceny, dostępność produktów oferowanych w promocji
produkty: duży wybór produktów w różnych grupach
reklama: bardzo dobra oferta w gazetkach promocyjnych
serwis: łatwość robienia zakupów poprzez odpowiednie zorganizowanie alejek i ruchu w nich

Jednocześnie klienci hipermarketów w ramach badania wskazali czynniki, które mogłyby spowodować, że daną sieć odrzucą jako sieć pierwszego wyboru, m.in. niską jakość tanich produktów, brak pewności co do cen i konieczność ich porównywania, organizacja półek sklepowych uniemożliwiająca zrobienie szybko zakupów.

W jakim stopniu następujące kryteria są dla Ciebie istotne przy wyborze hipermarketu?
 

Źródło: Syndicated Price Image Study 2013,  ARC Rynek i Opinia i Vocatus, marzec/ kwiecień 2013

"W ramach międzynarodowego badania Syndicated Price Image Study 2013 pytaliśmy klientów, jakie cechy powinna mieć sieć hipermarketów, aby wybrali ją jako sieć pierwszego wyboru, pod warunkiem, że odległość do sklepu byłaby taka sama. Wyniki badania jasno pokazują, że konsumentom wprawdzie zależy na niskich cenach, jednak nie są zainteresowani jednoczesnym obniżeniem jakości produktów. Konsumenci podkreślają, że oczekują dobrze zorganizowanego sklepu, w którym szybko można zrobić zakupy, zaś ceny są dobrze widoczne, a polityka cenowa transparentna" - mówi Maciej Gliński z ARC Rynek i Opinia. 

W ramach badania respondenci oceniali 5 sieci supermarketów: Auchan, Carrefour, Kaufland, Real oraz Tesco. Zdaniem klientów głównym atutem supermarketów Auchan, Real i Kaufland jest duży wybór produktów, Tesco jest doceniane przede wszystkim za godziny otwarcia sklepu, zaś Kaufland za niskie ceny.

Źródło: Syndicated Price Image Study 2013,  ARC Rynek i Opinia i Vocatus, marzec/ kwiecień 2013

Informacja o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia we współpracy z niemiecką firmą badawczą Vocatus, techniką CAWI w dniach 4.03-15.04.2013. Próba N=1047.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia