TEMAT: POLSKICH KONSUMENTÓW PORTRET WŁASNY

IDEA: W ostatnim dwudziestoleciu obserwowaliśmy w Polsce dynamiczny rozkwit kapitalizmu. Pojawił się konsument, który na początku zachłysnął się możliwościami, jaką otworzył przed nim wolny rynek.  Dziś konsument jest bez wątpienia dużo bardziej świadomy i wyrobiony. Szuka okazji. Sam rynek stawia przed nim też coraz więcej wyzwań. Daje też mu wiele szans do realizacji dążeń.

Ideą konkursu jest uchwycenie polskiego konsumenta w jego naturalnym środowisku – podczas rutynowych czynności, realizacji planów i marzeń. Zdjęcia mają pokazywać:
  • Kim jest polski konsument?
  • Co lubi?
  • O czym marzy?
  • Co jest dla niego ważne?
  • Czego się boi?
  • Jakie są jego rytuały?
  • Jaka jest tożsamość konsumencka Polaków? Jak się zmieniła na przestrzeni lat?
  • Jakie są rytuały konsumpcyjne polskich konsumentów?
UCZESTNICY: Konkurs skierowany jest do osób zainteresowanych fotografią i życiem społecznym.

NAGRODY: Nagroda główna: 2000 zł; 11 wyróżnień: ekskluzywne albumy fotograficzne.  Nagrodzone zdjęcia zostaną wykorzystane w kalendarzu instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia na rok 2012. Zorganizowana zostanie również specjalna wystawa, na której zostaną pokazane wszystkie wyróżnione prace.

CZAS TRWANIA: 16 maja – 31 sierpnia 2011

JURY: dr Małgorzata Bogunia-Borowska (specjalistka w dziedzinie socjologii wizualnej z Uniwersytetu Jagiellońskiego), Maciej Belina-Brzozowski (fotograf, reporter, wieloletni pracownik Polskiej Agencji Prasowej), Łukasz Mazurkiewicz (prezes ARC Rynek i Opinia)

ORGANIZATOR: ARC RYNEK I OPINIA od 1992 roku śledzi, bada i analizuje opinie polskich konsumentów. Opisuje wpływ dynamicznie zmieniającej się rzeczywistość społecznej na decyzje i postawy Polaków. ARC Rynek i Opinia ma stałe miejsce wśród najlepszych instytutów badawczych w Polsce. Dzięki przynależności do największej międzynarodowej sieci zrzeszającej niezależne agencje badawcze – IriS – realizuje projekty badawcze w większości państw europejskich.

PATRONI MEDIALNI: PRESS, Newsweek, TradeMarketer, Marketing przy kawie

REGULAMIN:

ZDJĘCIA NALEŻY PRZESYŁAĆ NA ADRES: konkurs@arc.com.pl



Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia