15 września 2011r. rozstrzygnięty został konkurs fotograficzny „Polskich konsumentów portret własny”, zorganizowany z okazji dwudziestolecia ARC Rynek i Opinia. Celem konkursu było zebranie i nagrodzenie najciekawszych fotografii obrazujących polskiego konsumenta, jego życie, środowisko, zainteresowania. Prace konkursowe można było nadsyłać od 16 maja do 31 sierpnia 2011r. W konkursie wzięło udział blisko 160 polskich konsumentów z całej Polski, zaś do oceny nadesłanych zostało ponad 200 zdjęć.
 
LAUREACI KONKURSU
 
Nagroda główna:
 
Rafał Nycz, Bielsko-Biała, Tytuł zdjęcia: Okazja
  
Wyróżnienia:
Katarzyna Hanusz-Oleksy, Białystok, Tytuł zdjęcia: Wieczór w łożu małżeńskim
 
Izabela Urbaniak, Łódź, Tytuł zdjęcia: Niedziela po polsku
 
Marta Miętkiewicz, Wrocław, Tytuł zdjęcia: Gorąco
 
Lidia Wieczorek, Polska Cerkiew, Tytuł zdjęcia: Kup sobie nową tożsamość
 
Michał Kruszona, Szamotuły, Tytuł zdjęcia: Polski krajobraz
 
Joanna Piasecka, Bydgoszcz, Tytuł zdjęcia; Konsumenci polskiego wybrzeża
 
Marcin Szczeblewski, Siechnice, Tytuł zdjęcia: … and jeans for all!
 
Michalina Rolnik, Opoczno, Tytuł zdjęcia: W domu najlepiej
 
 
 
Krzysztof Szurłatowski, Wejherowo, Tytuł zdjęcia: Lista
 
Łukasz Kurczewski, Łomża, Tytuł zdjęcia: Najpopularniejsza konsumpcja
 
Sylwia Frankowicz, Warszawa, Tytuł zdjęcia: Niewidzialność
 
 
Wszystkim osobom nagrodzonym i wyróżnionym serdecznie gratulujemy!
 
Nagrody oraz wyróżnienia przyznało jury w składzie:
  • dr Małgorzata Bogunia-Borowska, specjalistka w dziedzinie socjologii wizualnej z Uniwersytetu Jagiellońskiego,
  • Maciej Belina-Brzozowski, fotograf, reporter, wieloletni pracownik Polskiej Agencji Prasowej,
  • Łukasz Mazurkiewicz, Prezes Zarządu ARC Rynek i Opinia.
 
„Obraz polskich konsumentów, jaki wyłonił się w trakcie trwania konkursu jest niezwykle różnorodny. Wśród nadesłanych prac znalazły się zdjęcia nie tylko samych konsumentów, lecz również codziennych i niecodziennych sytuacji, w jakich się znaleźli. Uczestnicy konkursu okazali się bardzo pomysłowi i kreatywni dostrzegając zmiany, jakie następują w polskim konsumencie oraz potrafią pokazać ich efekty. Główną nagrodę przyznaliśmy autorowi zdjęcia „Okazja”, które w naszej opinii bardzo adekwatnie obrazuje polskiego konsumenta, niejednokrotnie zagubionego wśród coraz bogatszej oferty rynkowej” - mówi Łukasz Mazurkiewicz, Prezes Zarządu ARC Rynek i Opinia – „Ucieszyło nas duże zainteresowanie, jakie wzbudził konkurs i jeszcze raz chciałbym podziękować wszystkim uczestnikom za wzięcie udziału w tym przedsięwzięciu, a także życzyć dalszych sukcesów w przygodzie z fotografią” – dodaje.
 
Zwycięzca konkursu otrzymuje 2 tysiące złotych, zaś osoby wyróżnione – ekskluzywne albumy fotograficzne. Wszystkie zdjęcia zostaną opublikowane na stronie internetowej ARC Rynek i Opinia oraz na stronie epanel.pl. Ponadto, pod koniec roku zostanie wydany kalendarz z wyróżnionymi zdjęciami.
 
Konkurs objęły patronatem tygodnik Newsweek, magazyn Press, magazyn TradeMarketer oraz portal internetowy Marketing przy Kawie.
 

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia