Aż 84 proc. polskich internautów deklaruje, że jedną z ich pierwszych czynności wykonywanych zaraz po przebudzeniu jest włączenie komputera – wynika z najnowszego badania ARC Rynek i Opinia przeprowadzonego na Epanel.pl.

Dzięki nowym technologiom życie staje się prostsze. Łatwo się jednak od nich uzależnić. Z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia wynika, że dla 84 proc. polskich internautów jedną
z pierwszych porannych czynności jest uruchomienie komputera.

A które strony internetowe odwiedzają rano jako pierwsze? W czołówce znajdują się Onet.pl, Wp.pl, Google.pl, Facebook.pl oraz Gazeta.pl. "Wyniki badania wskazują, że internauci z rana są żądni informacji – zarówno tych zamieszczanych na portalach, jak i tych, które otrzymują na swoje skrzynki pocztowe" – mówi Krzysztof Szczerbacz, specjalista ds. badań online z ARC Rynek i Opinia.
 
Co ciekawe, Facebook cieszy się popularnością przede wszystkim wśród młodych użytkowników Internetu w wieku 18-24 lata. Na ten portal społecznościowy wchodzą oni dwa razy częściej niż starsi internauci. – "Życie towarzyskie młodych Polaków przenosi się na portale społecznościowe. Dzięki nim na bieżąco można śledzić co dzieje się u znajomych – nawet tych najdalszych. Facebook daje też możliwość nawiązywania niezobowiązujących znajomości z wieloma ciekawymi ludźmi, których poznanie w realnym świecie byłoby niemożliwe" – dodaje Szczerbacz.

Badanie zrealizowano metodą ankiet internetowych CAWI (Computer Assisted Web Interviews) na Epanel.pl w dniach 15-20 grudnia 2010 roku. Wzięło w nim udział łącznie N=1084 dorosłych Internatów.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia