Kobiety najbardziej zadowolone ze swojego stanu zdrowia

Niemal połowa respondentek - klientek drogerii (48%) jest zadowolona ze swojego wyglądu, a znacznie więcej (63%) - ze swojego stanu zdrowia. Badane zdecydowanie najgorzej oceniają swoją kondycję fizyczną - tylko co trzecia z nich oceniła ją jako dobrą lub bardzo dobrą. Kobiety przyznają, że znacznie częściej chodzą do fryzjera niż do kosmetyczki - wynika z badania ARC Rynek i Opinia przeprowadzonego wśród kobiet regularnie odwiedzających drogerie i perfumerie.

Respondentki - klientki drogerii i perfumerii - wysoko oceniają swój stan zdrowia, niezależnie od grupy wiekowej, do której należą. Jednocześnie również wszystkie grupy wiekowe wskazują na swoją niezadawalającą kondycję fizyczną.

Respondentki porównując się z kobietami w swoim wieku traktują się bardzo łagodnie - tylko 14% uważa, że wygląda gorzej niż ich rówieśniczki, 14% - że ich stan zdrowia jest gorszy niż innych kobiet w tym samym wieku, a 23% twierdzi, że jest w gorszej kondycji fizycznej. Ciekawe jest to, że im kobiety są starsze tym bardziej krytycznie oceniają swoje rówieśniczki pod względem wyglądu i stanu zdrowia, a jednocześnie same oceniają się lepiej pod tymi względami od pań w swoim wieku.

Dbanie o siebie

Kondycja fizyczna
Najbardziej popularną wśród ankietowanych formą dbania o kondycję fizyczną jest częsty ruch: wybieranie schodów zamiast windy czy spacery - aż 71% kobiet przyznaje, że zasadę częstego ruchu stosuje na co dzień. Jednocześnie 42% kobiet twierdzi, że regularnie ćwiczy, a kolejne 52% chciałoby zacząć regularne ćwiczenia.

"Niezadowolenie z kondycji fizycznej może świadczyć o tym, że respondentki wprawdzie mają świadomość, że powinny uprawiać sport i regularnie ćwiczyć, ale aż 52% przyznaje, że tego nie robi, chociaż w przyszłości zamierza. Dlatego też wiedząc, że ich kondycja fizyczna mogłaby być lepsza, gdyby regularnie ćwiczyły, zdecydowanie niżej oceniają ten aspekt. Być może jest to sygnał dla firm zajmujących się promowaniem sportu, aby podejmować bardziej intensywne działania zachęcające kobiety do aktywności fizycznej" - mówi Katarzyna Knothe z ARC Rynek i Opinia.

Zabiegi pielęgnacyjne
58% pań przyznaje, że regularnie chodzi do fryzjera - w przypadku najstarszej z badanych grup kobiet odsetek ten wzrasta do 72%. Znacznie niższy odsetek - tylko 18% - odwiedza kosmetyczkę, odsetek ten wzrasta w przypadku kobiet w wieku od 36 do 45 lat do 23%.

Korzystanie z usług fryzjerskich i kosmetycznych przez kobiety (z podziałem na wiek)
 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, kwiecień 2015

Najczęstszymi zabiegami związanymi z urodą, którym poddają się Polki są: strzyżenie włosów u fryzjera (64%), farbowanie włosów u fryzjera (29%) oraz manicure (18%).


Informacja o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI na własnym panelu badawczym epanel.pl, na grupie N=700 kobiet w wieku 18-55, które w ciągu ostatnich 3 miesięcy zrobiły zakupy w drogerii lub perfumerii i w ciągu ostatnich 3 miesięcy kupiły kosmetyki kolorowe (do makijażu), perfumy, kosmetyki do pielęgnacji, witaminy lub suplementy diety.


Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia