Klienci chętniej rekomendują banki niż towarzystwa ubezpieczeniowe 

Klienci instytucji finansowych raczej nie są skłonni do rekomendowania ich usług potencjalnym klientom. W przypadku banków wskaźnik osób chętnych do rekomendacji jest jednak wyższy niż w przypadku towarzystw ubezpieczeniowych - wynika z badań ARC Rynek i Opinia.

W przypadku klientów towarzystw ubezpieczeniowych największą grupę (44%) stanowią osoby niechętnie polecające swojego ubezpieczyciela innym, zaś w przypadku klientów banków największa grupa to osoby neutralne (38%). Jednocześnie wśród klientów banków znacznie większą grupę - o niemal 10 punktów procentowych - stanowią adwokaci marki, którzy są skłonni polecać ją potencjalnym klientom.

Podział klientów banków i towarzystw ubezpieczeniowych ze względu na stosunek do instytucji finansowych, z których usług korzystają
 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, badania wizerunku banków i towarzystw ubezpieczeniowych z lutego i kwietnia 2013

"Większą skłonność do polecania usług banków można wytłumaczyć częstszymi kontaktami klientów z bankiem niż z towarzystwem ubezpieczeniowym, a tym samym lepszą znajomością banków przez klientów. Jakość usług towarzystw ubezpieczeniowych klient może sprawdzić dopiero w sytuacji wystąpienia szkody, co już samo w sobie jest sytuacją negatywną. Dopiero bardzo sprawna i niekłopotliwa dla klienta likwidacja szkody może zaskarbić sobie jego sympatię i przywiązanie do marki, a tym samym zwiększyć jego skłonność do jej polecania. Jednocześnie jest wielu klientów, u których przez cały okres trwania umowy szkoda nie wystąpi - wówczas takiemu klientowi trudno jest wyrazić opinię na temat towarzystwa. W przypadku banku sprawa jest dużo prostsza - klienci mają kontakt z bankiem na co dzień (np. przez stronę internetową) lub przynajmniej kilka razy w miesiącu, stąd łatwiej jest o opinię na temat danej instytucji" - mówi Piotr Juszczyk z ARC Rynek i Opinia.

Informacja o badaniach:
Wizerunek i komunikacja banków - badanie zrealizowano techniką CAWI (wywiady internetowe na epanel.pl), w dniach 26-28.02. 2013 na próbie N=605 internautów. 

Wizerunek i komunikacja towarzystw ubezpieczeniowych - badanie zrealizowano metodą CAWI (wywiady internetowe na epanel.pl), w dniach 05-10.04.2013, na próbie N=357 internautów.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)
W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)
W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia