Klienci banków lubią nowości

Spośród nowości w ofercie banków najbardziej pożądanym przez klientów produktem jest karta zbliżeniowa (55%). Ponadto, klienci banków są zainteresowani aplikacjami na smartfony lub tablety na bieżąco informującymi o stanie konta jak również możliwością wypłaty środków z bankomatu poprzez skanowanie odcisku palca - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Klienci są zainteresowani nowościami w ofercie banków. Spośród ofert już dostępnych na polskim rynku najmniej entuzjazmu wzbudza możliwość dokonywania przelewów przez portale społecznościowe, najwięcej zaś - karta zbliżeniowa, która na dobre zagościła w ofercie banków. Warto zwrócić uwagę, że przelewami za pośrednictwem portali społecznościowych bardziej zainteresowane są kobiety niż mężczyźni. Najbardziej otwarci na nowości bankowe są klienci ING Banku Śląskiego - w przypadku każdego z poniższych produktów ich zainteresowanie było wyższe niż średnia dla wszystkich banków, a także ludzie młodzi z przedziału wiekowego do 24 lat.

Czy poszczególne nowości w ofercie banków uważa Pan/ Pani za przydatne?
 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, marzec 2013

"Nasze badanie przeprowadzaliśmy wśród klientów banków, którzy korzystają z Internetu, czyli na osobach, które w nieco większym stopniu niż ogół populacji są zainteresowane nowościami w różnych obszarach życia i które są często innowatorami. Patrząc na wyniki badania można wywnioskować, które z nowości wprowadzanych przez banki mają największe szanse na odniesienie sukcesu rynkowego. Zdecydowanie najwięcej zwolenników mają rozwiązania, które w ostatnim czasie stały się powszechne - np. karta zbliżeniowa, a także te służące zwiększeniu bezpieczeństwa oraz ułatwiające korzystanie z usług bankowych. Do obydwu grup należy np. możliwość dokonywania wypłat z bankomatu oraz płatności w sklepach poprzez skanowanie odcisku palca. Dzięki temu klient z jednej strony nie musi pamiętać numeru PIN, z drugiej zaś nie ma obaw w sytuacji, kiedy karta zaginie, gdyż nikt inny nie będzie mógł z niej korzystać. Z dużą dozą nieufności klienci podchodzą do dokonywania przelewów i innych operacji bankowych za pośrednictwem innych niż bankowa stron internetowych, w tym portali społecznościowych. O ile klienci ufają bankowości internetowej, o czym świadczy rosnąca liczba osób korzystających z tej usługi, o tyle można wnioskować, że nie mają pełnego zaufania do innych stron internetowych i obawiają się, że takie operacje nie są do końca bezpieczne" - mówi dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Informacja o badaniu

Badanie zrealizowano techniką CAWI (ankiet internetowych) w dniach 26-28.02.2013 na próbie N=605 internautów w wieku 18-60 lat. Wszyscy badani posiadali konto w banku, zaś 2/3 respondentów korzystało z usług co najmniej dwóch banków

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia