Kierowcy a serwisy samochodowe

41% kierowców przyznaje, że korzysta wyłącznie z nieautoryzowanych serwisów samochodowych lub dokonuje napraw samodzielnie. 17% kierowców korzysta wyłącznie z serwisów autoryzowanych - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

42% zmotoryzowanych korzysta z obydwu typów serwisów - autoryzowanego i nieautoryzowanego, częściowo zależnie od tego, czy ich celem jest naprawa samochodu czy przegląd. Nieliczni (2%) decydują się zawsze na samodzielną naprawę samochodu. Odsetek kierowców korzystających wyłącznie ze stacji nieautoryzowanych jest dwukrotnie wyższy niż odsetek kierowców korzystających wyłącznie z serwisów autoryzowanych. Stacje autoryzowane są najpopularniejsze wśród właścicieli samochodów marek: Skoda (30%), Opel (25%) i Toyota (25%).

Gdzie polscy kierowcy naprawiają auto?


 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, styczeń 2014

"Z naszego badania wynika, że z serwisów autoryzowanych korzystają najczęściej użytkownicy takich marek samochodów jak: Skoda, Opel i Toyota. Nie bez przyczyny - nowe samochody tych marek Polacy od kilku lat kupują najczęściej. Biorąc pod uwagę fakt, że z serwisów autoryzowanych korzystają głównie właściciele samochodów nie starszych niż cztery lata, serwisy tych marek są najpopularniejsze. W przypadku samochodów z wyższej półki cenowej - np. Audi czy BMW stosunkowo niewielka grupa konsumentów może sobie pozwolić na nowy fabrycznie samochód. Najczęściej więc samochody tych marek to samochody kilku - lub kilkunastoletnie, których właściciele częściej odwiedzają serwisy nieautoryzowane. Jednocześnie spora grupa kierowców przyznaje, że korzysta z obydwu typów stacji obsługi, co oznacza, że Polacy coraz bardziej dbają o samochody i wybierając stację nie kierują się wyłącznie ceną, zwłaszcza, jeśli samochód nie jest starszy niż 8 lat" - mówi Grzegorz Sygnowski z ARC Rynek i Opinia.

Czynniki decydujące o wyborze nieautoryzowanej stacji (TOP 5), możliwość wyboru kilku odpowiedzi
 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, styczeń 2014

Czynniki decydujące o wyborze autoryzowanej stacji (TOP 5), możliwość wyboru kilku odpowiedzi
 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, styczeń 2014


Wybierając nieautoryzowaną stację obsługi kierowcy zazwyczaj decydują się na stację, która nie należy do żadnej sieci (74%). Spośród sieci stacji nieautoryzowanych najbardziej znana jest stacja Bosh Service.

Najbardziej znane sieci stacji nieautoryzowanych (suma znajomości spontanicznej i wspomaganej), TOP 3
 

Źródło: ARC Rynek i Opinia, styczeń 2014

Najczęstsze naprawy/ serwis, jakich dokonywali kierowcy w ciągu ostatniego roku to: serwis ogumienia (58%), przegląd okresowy (55%) oraz wymiana klocków hamulcowych/ tarcz (43%).


Informacje o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone techniką CAWI (internetowe wywiady online), na ogólnopolskiej próbie osób dorosłych posiadających samochody i korzystających z nich, N=1038, w dniach 13-15 stycznia 2014 r.


Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia