Informacje prasowe 2017

Zawarte na stronie fragmenty badań instytutu ARC Rynek i Opinia mogą być wykorzystywane tylko z podaniem źródła i nie mogą być wykorzystywane do celów komercyjnych.




Kebab najchętniej wybieranym posiłkiem na mieście

Polak na mieście jada kilka razy w miesiącu. Zdecydowanie najczęściej wybiera kebab, a za jedzenie płaci między 21 a 30 złotych. Z jedzenia na mieście korzysta zazwyczaj bez szczególnej okazji. Wybierając restaurację kieruje się głównie cenami potraw. Opinie znajomych i rodziny na temat restauracji są dla niego dużo ważniejsze niż opinie blogerów czy krytyków kulinarnych - wynika z badania ARC Rynek i Opinia "Polacy o jedzeniu na mieście".

86% badanych deklaruje, że co najmniej raz w miesiącu jada na mieście. Najbardziej liczną grupę stanowią ci, którzy jadają na mieście kilka razy w miesiącu (35%), najmniej liczną ci, którzy jadają codziennie (3%). Najczęściej na mieście jadają osoby młodsze (do 34 roku życia) z dużych miast (powyżej 500 tys. mieszkańców). 

 
Źródło: Raport "Polacy o jedzeniu na mieście" ARC Rynek i Opinia, sierpień 2017

Polacy za modne uważają jedzenie sushi, dań kuchni azjatyckiej oraz potraw wegetariańskich, jednak na co dzień wybierają kebab (40%), kuchnię polską (29%) i pizzę (23%).

Co piąta osoba za jedzenie za mieście płaci nie więcej niż 20 złotych. Aż 65% osób twierdzi, że ich rachunek za jedzenie na mieście wynosi pomiędzy 21 a 50 złotych. Nieliczni (14%) płacą powyżej 50 złotych.


 
Źródło: Raport "Polacy o jedzeniu na mieście" ARC Rynek i Opinia, sierpień 2017

Ponad połowa badanych (56%) deklaruje, że z jedzenia na mieście korzysta bez szczególnej okazji, tylko wtedy, kiedy odczuwa głód. Często wskazywanymi okazjami do spożywania posiłków na mieście są kolacja z partnerem lub spotkanie z przyjaciółmi czy rodziną.

54% Polaków uważa, że jest duża różnorodność lokali, w których można coś zjeść, jednak co czwarta osoba jest zdania, że lokali jest za mało. Wybierając restaurację Polacy kierują się przede wszystkim ceną potraw (90%). Dużo bardziej ufają opiniom rodziny i znajomych na temat danego miejsca niż krytykom czy blogerom kulinarnym.

Jedzenie na mieście ma sporą rzeszę fanów, szczególnie wśród ludzi młodych. Patrząc jednak po wysokości rachunków oraz preferowanych rodzajach jedzenia, wyraźnie widać, że Polacy częściej wybierają bary szybkiej obsługi czy pizzerie niż klasyczne restauracje. Co ciekawe, mimo coraz liczniejszych blogów o tematyce kulinarnej, gdzie czasami można znaleźć również opinie o poszczególnych restauracjach, respondenci częściej zasięgają opinii znajomych i rodziny. Z wielu naszych badań wyraźnie wynika , że Polacy lubią w różnych sprawach radzić się swoich najbliższych - to im najbardziej ufają, i w zakresie gastronomii nie jest inaczej. Polacy są też ostrożni względem różnych trendów jedzeniowych - niekoniecznie jedzą to, co uważają za modne. Wyjątkiem jest tutaj kebab, który uważany jest za modny i jednocześnie jest najczęściej wybierany - komentuje Salomea Świerkowska, badacz z ARC Rynek i Opinia.



Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)
Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia