Jako pretekst lub dodatek do spotkań towarzyskich - kawa przyciąga do kawiarni sieciowych już 60% Polaków. Najczęściej pijemy ją w domu lub u znajomych (65%). Jeśli w kawiarni to rzadko w samotności. Klientem kawiarni sieciowej są głównie kobiety, a do ulubionych lokali prowadzi je przede wszystkim smak oferowanych tam napojów – czytamy w raporcie instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia Cafe Monitor 2008.


Małe, prywatne kawiarnie cieszą się mniejszą popularnością (44%). Co drugiemu badanemu aromatyczny napój towarzyszy w pracy. Styl picia kawy zmienia się i przyjemność z niej czerpanadefiniowana jest inaczej niż kiedyś.

  • Klienci kawiarni sieciowych doceniają przewidywalność jakości kawy i innych napojów, gwarancję rozpoznawalnego smaku – podkreśla Marzena Białasek koordynatorka badania oraz dodaje - Kawiarnie sieciowe przyciągają też dogodną lokalizacją, dostępnością i szybkością realizowanych zamówień. Jedynym słowem: kuszą zapachem kawy już wcześnie rano i pozwalają kawą zakończyć dzień.
A w dodatku do kawy… Atmosfera miejsca i udogodnienia inne niż aromat kawy stanowią o popularności i wyborze klientów-amatorów kawy. Jakie są oczekiwania badanych Polaków wobec idealnej kawiarni sieciowej? Bezsprzecznie, bezprzewodowy Internet powinien być dostępny w takich miejscach (76%). Wydaje się także, że kawa i gazeta to nierozłączny duet – stąd 68% badanych oczekuje dostępu do aktualnej prasy w odwiedzanych kawiarniach sieciowych. Kącik dla dzieci jest na liście oczekiwań blisko 38% badanych.
  • Zuniformizowany wystrój i brak oryginalności jest minusem przede wszystkim dla grupy starszych klientów, którym brakuje przytulności i większej intymności, które kojarzą z wnętrzem „tradycyjnej” kawiarni. Podczas gdy wśród młodych osób właśnie przestrzenność kawiarni sieciowej jest tym, czego szukają. Dla nich w kawiarni sieciowej ważna jest przede wszystkim funkcjonalność (np. oferowany dostęp do internetu) - komentuje Marzena Białasek, koordynatorka badania.
Abstrakt raportu do pobrania

Kontakt w sprawie zakupu raportu:
Marcin Powiłański
Key Account Manager
marcin.powilanski@arc.com.pl

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia
W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia