Informacje prasowe 2017

Zawarte na stronie fragmenty badań instytutu ARC Rynek i Opinia mogą być wykorzystywane tylko z podaniem źródła i nie mogą być wykorzystywane do celów komercyjnych.



Kawa i hot dogi paliwem napędowym polskich kierowców

Niemal połowa kierowców (49%) przyznaje, że lubi się zatrzymywać podczas podróży, aby zrobić sobie przerwę i posilić się. Kierowcy najczęściej wybierają wówczas kawę oraz hot dogi. Podróżujący, wybierając miejsce z gastronomią, kierują się przede wszystkim jego lokalizacją oraz szybkością otrzymania posiłku. Jedzenie w podróży nie musi mieć wyjątkowych wartości odżywczych, powinno być jednak świeże i szybko podane - wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.

41% kierowców wybierając lokal na spożycie posiłku podczas podróży, preferuje miejsca sieciowe. 43% respondentów przyznaje, że ma stałe miejsca, w których lubi się zatrzymywać. Tylko co piąty kierowca twierdzi, że woli zjeść posiłek w samochodzie, bez zatrzymywania się. Co czwarty kierowca przyznaje, że podczas podróży zwraca uwagę na wartości odżywcze i kaloryczność produktów - w czasie podróży o wiele częściej respondenci pozwalają sobie na jedzenie hot dogów, zapiekanek i innych przekąsek typu fast food, głównie ze względu na szybkość podania.  Niemal połowa respondentów (48%) przyznaje, że nie wyobraża sobie podróży samochodem bez kawy - na trasach dłuższych niż 150 km aż 80% kierowców kupuje kawę zawsze lub bardzo często. Co trzeci kierowca przyznaje, że nie akceptuje spożywania posiłków w samochodzie.

 


Źródło: Raport Jedzenie w podróży, ARC Rynek i Opinia, czerwiec 2017

Najbardziej istotnymi aspektami przy wyborze miejsca na posiłek są dla respondentów: świeżość serwowanych produktów oraz czystość lokalu. Najmniej istotnym aspektem jest możliwość zakupu posiłku w systemie drive-through.

Jakie czynniki mają największy wpływ na wybór miejsca gdzie Pan/i zje posiłek w podróży?
TOP 5

RANKING NAJWAŻNIEJSZE ASPEKTY
1 Świeżość potraw
2 Czystość lokalu
3 Szybkość obsługi
4 Wysoka jakość obsługi
5 Niska cena


Z naszego badania wynika, że zdaniem kierowców jedzenie w trakcie podróży ma spełniać dwa podstawowe warunki: ma być świeże i szybko podane. Warto zauważyć, że kierowcy wskazują na potrzebę większej różnorodności potraw - np. wzbogacenie oferty o większy wybór zup, pierogów czy sałatek. Być może obecne wybory posiłków bazujące głównie na hot dogach, zimnych słodkich przekąskach czy jedzeniu typu fast food są determinowane przez ograniczone oferty na stacjach ? komentuje Adam Ciołek z ARC Rynek i Opinia, kierownik projektu.


Informacje o badaniu:
Badanie zostało zrealizowane w maju 2017 roku przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI na celowej próbie N=1051 kierowców, którzy w ciągu ostatniego roku odbyli co najmniej 3 podróże samochodem na odległość co najmniej 150 km oraz podczas co najmniej jednej z nich skorzystali z zakupu posiłku lub przekąsek.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia
W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia