Gdyby o składzie polskiego Parlamentu decydowali wyłącznie Polacy przebywający na emigracji w Europie jego skład istotnie różniłby się od tego będącego wynikiem głosowania w kraju.


Z największego w Europie badania polskich emigrantów („Polscy emigranci w Europie 2007”) przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia, dom mediowy Starcom i PBI na próbie ponad 15,5 tys. polskich emigrantów (w 15 krajach Europy), wynika że zwycięzcą wyborów odbywających się na emigracji byłaby PO (51%), LiD (18,7%) a na trzecim miejscu uplasowałby się PiS (12%).


Nie jest zaskoczeniem, iż mapa preferencji wyborczych emigrantów różni się istotnie od poglądów Polaków w kraju – zauważa Łukasz Mazurkiewicz, Prezes Zarządu ARC Rynek i Opinia - Wśród czynników, które mają związek z takim kierunkiem sympatii, wymienić trzeba dominację osób młodych wśród emigrantów objętych badaniem, których preferencje są podobne do opinii młodzieży w kraju.

 
Istotny jest także sam status dobrowolnego emigranta: decyzja o wyjeździe z kraju przychodzi zapewne łatwiej osobom o poglądach, które określić można jako bardziej liberalne czy lewicowe, niż reprezentantom postaw bardziej konserwatywnych. Mówimy tu wszak głównie o poglądach osób, które wyjechały z Polski po roku 1989, a zwłaszcza w ostatnim okresie – zapewne opinie tzw. starej emigracji kształtują się nieco inaczej. 

 

Powyższe wyniki to fragment największego w Europie badania polskich emigrantów poświęcony preferencjom wyborczym. Badanie przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia, dom mediowy Starcom i PBI.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia