



Jadłospis ucznia - najchętniej wybieraną przekąską są drożdżówki
Aż 63% uczniów kupuje produkty spożywcze w drodze do lub ze szkoły przynajmniej raz w tygodniu. Najczęściej są to drożdżówki, batony, wafelki, a do picia: woda, soki i nektary - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.
Co czwarty polski uczeń nie kupuje żadnych produktów spożywczych w drodze do lub ze szkoły. Pozostali korzystają z oferty sklepów spożywczych, co dziewiąty codziennie. Wyraźnie widać popularność słodkich produktów. Przykładowo: drożdżówki są wybierane dwukrotnie częściej niż owoce i dziesięciokrotnie częściej niż warzywa pakowane jako przekąski. Jednocześnie uczniowie stosunkowo rzadko do picia wybierają napoje gazowane.
Źródło: ARC Rynek i Opinia, 11-14 lipca 2016
Źródło: ARC Rynek i Opinia, 11-14 lipca 2016
"Nasze badanie pokazuje, że warto edukować młodzież w zakresie zdrowego żywienia. Mimo iż nadal najchętniej wybierane są słodkie przekąski to wygląda na to, że do wody dzieci się przekonały i wybierają ją częściej niż kolorowe napoje gazowane. To z pewnością krok naprzód. Niemal co trzeci uczeń wybiera w sklepie spożywczym w drodze do lub ze szkoły kanapki, sałatki i surówki, a warzywa pakowane jako przekąski co dwudziesty. Może to oznaczać, że uczniowie nie są niechętni warzywom jako takim, tylko powinny być one podane w bardziej atrakcyjny sposób. Jednocześnie musimy pamiętać o tym, że w badaniu bazujemy na informacjach od rodziców dzieci. Można się spodziewać, że faktyczne spożycie słodkich przekąsek może być wyższe, gdyż nie wszyscy uczniowie mogą informować swoich rodziców, jakie produkty zakupili w drodze do szkoły. Duży udział drożdżówek i pączków w diecie dzieci jest niepokojący, ponieważ, choćby z doniesień w mediach wiemy, że do produkcji tych przekąsek stosowana jest często mąka niskiej wartości jak również np. syrop glukozowo-fruktozowy" - mówi dr Paweł Jurowczyk z ARC Rynek i Opinia.
Śniadaniowe zwyczaje uczniów
Zdecydowana większość uczniów (74%) spożywa śniadanie przed wyjściem do szkoły. Co czwarty uczeń nie zjada żadnego posiłku przed wyjściem do szkoły.
Źródło: ARC Rynek i Opinia, 11-14 lipca 2016
Zdecydowana większość uczniów spożywa codziennie posiłki w szkole, przy czym najniższy odsetek takich osób jest wśród uczniów szkół ponadgimnazjalnych.
Źródło: ARC Rynek i Opinia, 11-14 lipca 2016
Informacja o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia w dniach 11-14 lipca 2016 metoda CAWI (ankiety online na epanel). Badaniem zostało objętych 922 mieszkańców Polski, w wieku 15 - 55 lat. Próba reprezentatywna pod względem płci, wieku, wielkości miejscowości zamieszkania i regionu. Udział w badaniu ?Jadłospis ucznia? wzięły osoby z gospodarstw domowych, w których znajdują się dzieci i młodzież uczęszczająca do szkoły podstawowej, gimnazjalnej lub ponadgimnazjalnej, tj. uczące się osoby do 18 roku życia. Pytania dotyczyły dni, w których dziecko uczęszczało do szkoły.
58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.
Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).
Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)
87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.
Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)
Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.
Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.
Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).
58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.
Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).
Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)
87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.
Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)
Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.
Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.
Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).