Jadłospis ucznia - najchętniej wybieraną przekąską są drożdżówki

Aż 63% uczniów kupuje produkty spożywcze w drodze do lub ze szkoły przynajmniej raz w tygodniu. Najczęściej są to drożdżówki, batony, wafelki, a do picia: woda, soki i nektary - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Co czwarty polski uczeń nie kupuje żadnych produktów spożywczych w drodze do lub ze szkoły. Pozostali korzystają z oferty sklepów spożywczych, co dziewiąty codziennie. Wyraźnie widać popularność słodkich produktów. Przykładowo: drożdżówki są wybierane dwukrotnie częściej niż owoce i dziesięciokrotnie częściej niż warzywa pakowane jako przekąski. Jednocześnie uczniowie stosunkowo rzadko do picia wybierają napoje gazowane.

 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, 11-14 lipca 2016

 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, 11-14 lipca 2016

"Nasze badanie pokazuje, że warto edukować młodzież w zakresie zdrowego żywienia. Mimo iż nadal najchętniej wybierane są słodkie przekąski to wygląda na to, że do wody dzieci się przekonały i wybierają ją częściej niż kolorowe napoje gazowane. To z pewnością krok naprzód. Niemal co trzeci uczeń wybiera w sklepie spożywczym w drodze do lub ze szkoły kanapki, sałatki i surówki, a warzywa pakowane jako przekąski co dwudziesty. Może to oznaczać, że uczniowie nie są niechętni warzywom jako takim, tylko powinny być one podane w bardziej atrakcyjny sposób. Jednocześnie musimy pamiętać o tym, że w badaniu bazujemy na informacjach od rodziców dzieci. Można się spodziewać, że faktyczne spożycie słodkich przekąsek może być wyższe, gdyż nie wszyscy uczniowie mogą informować swoich rodziców, jakie produkty zakupili w drodze do szkoły. Duży udział drożdżówek i pączków w diecie dzieci jest niepokojący, ponieważ, choćby z doniesień w mediach wiemy, że do produkcji tych przekąsek stosowana jest często mąka niskiej wartości jak również np. syrop glukozowo-fruktozowy" - mówi dr Paweł Jurowczyk z ARC Rynek i Opinia.

Śniadaniowe zwyczaje uczniów

Zdecydowana większość uczniów (74%) spożywa śniadanie przed wyjściem do szkoły. Co czwarty uczeń nie zjada żadnego posiłku przed wyjściem do szkoły.

 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, 11-14 lipca 2016

Zdecydowana większość uczniów spożywa codziennie posiłki w szkole, przy czym najniższy odsetek takich osób jest wśród uczniów szkół ponadgimnazjalnych.
 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, 11-14 lipca 2016

Informacja o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia w dniach 11-14 lipca 2016 metoda CAWI (ankiety online na epanel). Badaniem  zostało objętych 922 mieszkańców Polski, w wieku 15 - 55 lat. Próba reprezentatywna pod względem płci, wieku, wielkości miejscowości zamieszkania i regionu. Udział w badaniu ?Jadłospis ucznia? wzięły osoby z gospodarstw domowych, w których znajdują się dzieci i młodzież uczęszczająca do szkoły podstawowej, gimnazjalnej lub ponadgimnazjalnej, tj. uczące się osoby do 18 roku życia. Pytania dotyczyły dni, w których dziecko uczęszczało do szkoły.


Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia