Jabłka owocem narodowym Polaków


W Polsce jabłka jedzą niemal wszyscy - spośród badanych osób aż 94% przyznało, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy spożywało ten owoc. Najchętniej sięgamy po jabłka surowe (83%) oraz sok jabłkowy (74%). W jabłkach badani najbardziej cenią ich polskość (67%), dostępność (66%) oraz zawartość witamin (65%). Wysoki odsetek osób (80%) wie też, czym jest cydr, ale zaledwie 32% przyznaje, że w ciągu ostatniego roku choć raz go spróbowało - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.


Jabłka w Polsce spożywane są pod różną postacią. Zdecydowanie najczęściej badani sięgają po jabłka surowe, ale jabłka cieszą się popularnością również w formie przetworzonej.



"Przez wiele lat jabłka były dominującym owocem ogólnodostępnym. Być może dlatego przez swoją powszechność  były trochę niedoceniane. I dlatego też spożycie jabłek w Polsce z roku na rok spada, choć nadal są one popularne. Reakcja Polaków na embargo Rosji na polskie jabłka wpisuje się w trend doceniania rodzimej żywności, produktów lokalnych. Ten trend, po czasach kiedy to duża część społeczeństwa uważała, że tylko to, co zachodnie jest wartościowe, jest coraz bardziej znaczący. Być może akcja dotycząca jedzenia jabłek spowoduje, że owoc ten ponownie stanie się owocem narodowym Polaków i zwiększy się jego spożycie" - mówi dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia - "Ciekawy jest wynik badania dotyczący cydru. Na jego podstawie widać, że część Polaków wie, czym jest cydr, jednak brak reklam tego napoju powoduje, że nie jest jeszcze w dużym stopniu rozpropagowany. Dlatego być może zezwolenie na reklamy cydru spowodowałyby zwiększenie jego popularności"  - dodaje.


Ulubione gatunki jabłek to: papierówka, antonówka, lobo, jonagold i malinówka.


 "Polska jest jednym z największych na świecie  producentem  jabłek. Patrząc na doświadczenia naszej grupy producenckiej ?-rośnie zainteresowanie polskimi jabłkami w Europie Zachodniej, gdyż ich jakość i cena są atrakcyjne. W tym roku rozpoczęliśmy też eksport na rynki azjatyckie, co do tej pory nie miało miejsca. Polscy konsumenci też lubią jabłka, jednak z naszych doświadczeń wynika, że w coraz większym stopniu przywiązują wagę do jakości. Obecnie w zasadzie jabłka niepełnowartościowe przeznaczane są wyłącznie na produkcję przetworów lub cydru. Sieci handlowe, z którymi współpracujemy wymagają najwyższej jakości owocu, bo tylko taki owoc kupi klient" - mówi Sebastian Szymanowski, Dyrektor Generalny Grupy Producentów Owoców Galster Sp. z o.o.

Informacja o badaniu
Badanie przeprowadzono metodą CAWI (wywiady internetowe na panelu e-panel) w dniach 1-5.08.2014 na ogólnopolskiej próbie, N=1000. 

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia