? Internetowy wyścig banków

 

Banki najczęściej kojarzone z bankowością internetową to mBank (60%) i PKO BP (59%). Najbardziej zadowoleni z konta internetowego są klienci mBanku. Dostęp do usług i produktów bankowych wyłącznie przez Internet wystarcza tylko 22% badanych – pozostali nadal odwiedzają placówki. Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej – wynika z najnowszego badania Internet Banking Monitor ARC Rynek i Opinia.
 
Wśród banków kojarzonych z bankowością internetową swoją pozycję zdecydowanie umocnił PKO BP – pod względem znajomości spontanicznej jako bank oferujący dostęp do konta przez Internet zrównał się z dotychczasowym liderem bankowości internetowej – mBankiem.
 

Znajomość spontaniczna banków oferujących dostęp do konta przez Internet (TOP 5)

Źródło: Internet Banking Monitor, ARC Rynek i Opinia, kwiecień 2012
 
?Efekt, jaki osiągnął bank PKO BP, jest w dużej mierze zasługą prowadzonej na szeroką skalę kampanii promocyjnej banku i jego produktów, jak również promowania iPKO wśród klientów banku. To pozwoliło bankowi PKO BP zrównać się w tym roku – w zakresie znajomości spontanicznej - z mBankiem. Należy jednak podkreślić, że od kilku lat mBank niezmiennie pozostaje najlepiej ocenianym bankiem pod względem ogólnej satysfakcji z prowadzonego konta internetowego. Jednocześnie swoje banki wysoko ocenili również klienci ING Banku Śląskiego, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK oraz Alior Banku? – mówi Agnieszka Doktorska, ekspertka z ARC Rynek i Opinia.
  
Satysfakcja z konta z dostępem przez Internet (TOP 5)/ skala 1 – 7 pkt
Źródło: Internet Banking Monitor, ARC Rynek i Opinia, kwiecień 2012
 
Użytkownicy kont internetowych niechętnie zmieniają swój bank główny, czyli taki, w którym dokonują najwięcej operacji. Takiej zmiany w ciągu ostatnich dwóch lat dokonało tylko 19% klientów.
 
Wraz z większą dostępnością smarfonów i tabletów rośnie liczba użytkowników bankowości mobilnej – prawie 30% osób korzystających z bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej, jednak 88% z nich przyznaje, że znacznie częściej loguje się do konta używając urządzenia stacjonarnego – komputera lub laptopa.
 
Informacja o badaniu
Internet Banking Monitor to badanie realizowane przez ARC Rynek i Opinia od 5 lat. Tegoroczna edycja została przeprowadzona w  dniach 13-23 marca 2012 roku. Badanie wykonano metodą wywiadów internetowych (CAWI) na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie Internautów korzystających z bankowości internetowej: N=835 respondentów.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia