Blisko 1/3 polskich Internautów chętnie zawiera znajomości w sieci. Łatwiej im też otworzyć się przed osobami poznanymi w świecie wirtualnym, niż rzeczywistym. Co więcej, prawie 30 proc. z nich nawiązało przyjaźń z osobami napotkanymi w Internecie – wynika z najnowszego badania instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia przeprowadzonego na Epanel.pl.

Internet staje się coraz bardziej popularnym medium w naszym kraju. Coraz więcej osób ma też do niego dostęp. Szacuje się, że ponad połowa Polaków aktywnie korzysta z Internetu. Co więcej, procent ten cały czas rośnie. Przybywa też wielbicieli portali społecznościowych. Okazuje się, że wciąż największą popularnością wśród polskich Internautów cieszy się rodzima nk.pl. Na drugim miejscu znalazł się globalny Facebook, a na trzecim Grono.net. Co ciekawe, Polacy mają wciąż sceptyczny stosunek do blogowania. Do posiadania bloga przyznało się jedynie 16 proc. badanych. „Moda na blogowanie zdaje się nieco przemijać wraz z rozwojem Web 2.0. Łatwiej umieścić zdjęcie jakiegoś wydarzenia na portalu społecznościowym niż opisywać je w internetowym dzienniku” – mówi Krzysztof Szczerbacz, Manager badań online z ARC Rynek i Opinia.

Największą grupę osób korzystających z portali społecznościowych stanowią osoby spędzające na nich nie dłużej niż godzinę w tygodniu. Nie brakuje jednak osób, które poświęcają na aktywności na społecznościówkach znacznie więcej czasu. Co czwarty ankietowany spędza na nich od 2 do 5 godzin. Natomiast co dwudziesty – ponad aż 15 godzin tygodniowo.

Blisko 1/3 respondentów chętnie zawiera znajomości przez Internet. Okazuje się, 28 proc. badanych  zawiązało przyjaźń z osobą napotkaną w sieci. Natomiast aż ponad 31 proc. deklaruje, że łatwiej im się otworzyć przed osobami poznanymi w świecie wirtualnym, niż rzeczywistym. Co ciekawe, z badania ARC Rynek i Opinia przeprowadzonego na Epanel.pl wynika, że najbardziej otwarte na nawiązywanie zażyłych relacji w Internecie z innymi ludźmi o podobnych zainteresowaniach są osoby w wieku 35-44 lat.

Badanie zrealizowano metodą ankiet internetowych CAWI (Computer Assisted Web Interviews) w dniach 6-13 września 2010 na Epanel.pl. Wzięło w nim udział N=1936 osób wieku 15-75 lat.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia