Tegoroczna fala badania Internet Banking Monitor przygotowanego przez ARC Rynek i Opinia potwierdza, że wciąż duża grupa posiadaczy kont internetowych odwiedza placówki banków. Robi to aż 70 proc. korzystających z bankowości elektronicznej. Głównym powodem wizyty w placówce jest chęć dokonania wpłaty gotówki w kasie.  

Z badania ARC Rynek i Opinia wynika, że najbardziej rozpoznawalnym bankiem na rynku bankowości internetowej, najlepiej ocenianym oraz najchętniej polecanym przez klientów pozostaje mBank. Jego pozycja lidera wydaje się niezagrożona, choć w niektórych obszarach widać wyraźny wzrost aktywności konkurentów.

W kwestii znajomości banków oferujących usługi bankowości internetowej widać wzrost rozpoznawalności ING Banku Śląskiego, który w obecnym pomiarze zmniejszył dystans pomiędzy liderami w tej kategorii: mBankiem oraz PKO BP. Wartym zauważenia jest fakt, że wzrost aktywności marketingowej banku Inteligo przełożył się na poprawę jego pozycji w rankingu znajomości spontanicznej.

mBank jest niezmiennie najlepiej ocenianym przez klientów bankiem pod względem ogólnej satysfakcji oraz skłonności do rekomendacji. Jednak w obu tych obszarach mocną pozycję zajmuje również Alior Bank. Jest to zarazem bank najczęściej brany pod uwagę przez osoby, które w ciągu najbliższych 6 miesięcy zamierzają zmienić bank.

Najczęściej wykorzystywaną usługą bankową są przelewy, z których korzystają prawie wszyscy posiadacze kont internetowych. Ponad połowa badanych w ramach posiadanego konta korzysta z rachunku oszczędnościowego.

Wyniki badania potwierdzają stabilność zwyczajów klientów związanych z częstością logowania się na konto bankowe. Prawie 60 proc. badanych loguje się na swoje konto w banku głównym 3 razy w tygodniu lub częściej.

Co ciekawe, podobnie jak w ubiegłorocznej fali badania około 70 proc. posiadaczy kont z dostępem przez Internet wciąż odwiedza placówki banków. W przypadku ponad 40 proc. badanych wizyty te zdarzają się raz w miesiącu lub częściej. Głównym powodem wizyt w placówkach są wpłaty gotówki w kasie banku. 

Więcej informacji na temat raportu i jego zakupu:
Marek Chechłacz
Specjalista ds. Sprzedaży
kom.: +48 502 505 217
marek.chechlacz@arc.com.pl

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia