Prawie 75 proc. posiadaczy kont internetowych odwiedza w dalszym ciągu placówki banków. Natomiast niespełna 20 proc. z nich deklaruje, że codziennie loguje się na swój rachunek – wynika z najnowszego raportu z piątej już edycji badania Internet Banking Monitor 2010 przygotowanego przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia.

Prawie 75 proc. posiadaczy kont internetowych wciąż odwiedza placówki banków. Najczęstszymi powodami ich wizyt są wpłaty i wypłaty gotówki. Co ciekawe, na przestrzeni lat nie zmieniają się zwyczaje respondentów związane z częstością logowania na konta internetowe. Codzienne logowanie deklaruje prawie co piąty badany. Niespełna co trzeci robi to trzy razy w tygodniu.

Najważniejszymi czynnikami branymi pod uwagę przy wyborze banku oferującego konto z dostępem przez Internet są dla respondentów: wysokość opłat za przelewy, bezpieczeństwo powierzonych bankowi środków, wysokość opłat za prowadzenie rachunku oraz zakres operacji możliwych do wykonania.

Respondenci deklarują, że najczęściej wykorzystywaną przez nich usługą bankową jest przelew.  Korzystają z niej prawie wszyscy posiadacze kont internetowych. Połowa badanych używa również rachunku oszczędnościowego.

Najwięcej badanych, którzy obecnie nie korzystają z takich usług, wyraziło zainteresowanie możliwością doładowania telefonu i założeniem rachunku oszczędnościowego za pośrednictwem Internetu.

Liderem na rynku bankowości internetowej pozostaje nadal mBank. Jest to najlepiej znany bank (mimo zauważalnego spadku wskaźnika spontanicznej znajomości w bieżącej fali), posiadający najwyższy udział klientów oraz najlepiej przez nich oceniany. W obszarze znajomości banków pozycję swoją zdecydowanie umocnił bank PKO BP. Wysoką rozpoznawalność na rynku bankowości internetowej – podobnie jak w poprzedniej edycji badania – posiadają również ING Bank Śląski, Pekao S.A. oraz BZ WBK. Swoją pozycję zaznaczył również wciąż nowy na rynku – Alior Bank.

Więcej informacji na temat raportu i jego zakupu:

Marek Chechłacz
Specjalista ds. Sprzedaży
kom.: +48 502 505 217
marek.chechlacz@arc.com.pl

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia