Internauci: widoczny jest wzrost cen

Mimo iż zgodnie z danymi GUS, w ciągu ostatniego roku dynamika cen produktów i usług systematycznie się obniżała, 89% internautów uważa, że w tym czasie ceny żywności i napojów bezalkoholowych wzrosły. Podobne opinie panują wśród internautów na temat innych kategorii produktów i usług. Co więcej, duża część internautów jest zdania, że w ciągu kolejnych 12 miesięcy należy spodziewać się dalszego podobnego do dotychczasowego wzrostu cen we wszystkich kategoriach produktów i usług - wynika z badania ARC Rynek i Opinia. 

Internauci są zgodni, że w ciągu ostatniego roku ceny wzrosły znacznie lub umiarkowanie we wszystkich kategoriach produktów i usług, przy czym największy odsetek respondentów (89%) zauważył wzrost cen żywności, zaś najniższy (55%) - w kategorii kultury i rozrywki. 

Kategorie produktów i usług, w przypadku których wzrost cen w ciągu ostatniego roku był najbardziej zauważalny 
 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, maj 2013

"Z "Raportu o inflacji" Narodowego Banku Polskiego z lipca 2013 roku wynika, że w maju tego roku dynamika cen produktów i usług wyniosła zaledwie 0,5%. Oznacza to, że rzeczywisty wzrost cen był niewielki. Jednocześnie biorąc pod uwagę fakt, że w tym czasie też systematycznie spadała dynamika płac, konsumenci mogli mieć wrażenie, że to wzrastają ceny, gdyż, mimo iż pozostawały one na niemal niezmienionym poziomie, przeciętny Kowalski mógł sobie pozwolić na mniej. Ponadto, w okresie spowolnienia gospodarczego, o którym generalnie mówi się dosyć dużo, również w kontekście problemów na rynku pracy, sama atmosfera może mieć wpływ na postrzeganie cen przez konsumentów, którzy zaczynają ograniczać swoje wydatki i w sposób bardziej przemyślany dokonywać zakupów" - mówi Krzysztof Szczerbacz z ARC Rynek i Opinia.

Informacja o badaniu
Badanie ARC Rynek i Opinia, zrealizowane w maju 2013, metodą CAWI (badanie on-line), próba internautów N=1552.

 

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia