Internauci są gotowi na płatności NFC

Blisko połowa (44%) internautów posiadających smartfona jest zainteresowana możliwością płacenia zbliżeniowo telefonem komórkowym. Odsetek ten jest o 8% niższy (36%) w przypadku ogółu internautów, w tym osób nie posiadających smartfona. Wśród obaw przed taką formą płatności najczęściej wymieniany jest strach i brak zaufania do tej formy płatności (38%), wśród największych korzyści internauci podkreślają wygodę (55%) - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Skłonność do płacenia przy pomocy telefonu (NFC), ogół internautów
 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, 3.09.2012

Osoby zainteresowane płatnościami zbliżeniowymi realizowanymi przy pomocy telefonu
 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, 3.09.2012

"Z naszego badania wynika, że internauci, zwłaszcza posiadający smartfona, są gotowi do płatności zbliżeniowych przez telefon. Odsetek respondentów deklarujących chęć korzystania z takich usług jest wyższy w przypadku osób pobierających płatne aplikacje z Internetu, które mają już za sobą doświadczenia płatności mobilnych. Biorąc pod uwagę dynamiczny rozwój na rynku urządzeń mobilnych można przypuszczać, że odsetek osób, które chętnie skorzystałyby z możliwości płacenia zbliżeniowo telefonem będzie rósł. Jednak oprócz odpowiednich rozwiązań technicznych niezwykle istotne jest zapewnienie bezpieczeństwa. Respondenci, którzy deklarują, że raczej nie chcieliby korzystać z takiej usługi jako trzy pierwsze przyczyny wskazują kwestie związane z bezpieczeństwem takich transakcji" - mówi Piotr Juszczyk z ARC Rynek i Opinia

O badaniu
Badanie zostało przeprowadzone w dniach 31.08 ? 3.09.2012 metodą CAWI (badania on-line), N=964.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia