Gazetki promocyjne górą

Tylko 2% konsumentów przyznaje, że przy zakupie produktów spożywczych i produktów chemii gospodarczej nie zwraca uwagi na promocje. Głównym źródłem informacji na temat promocji w tych branżach są gazetki promocyjne (61%), zaś najbardziej atrakcyjną formą promocji - obniżka ceny produktu (78%) - wynika z Monitora Promocji 2012 ARC Rynek i Opinia.

Konsumenci szukając informacji o promocjach produktów spożywczych i chemii gospodarczej najczęściej sięgają po gazetki promocyjne. Niemal połowa konsumentów dowiaduje się o promocjach bezpośrednio z regału sklepowego lub z ulotek pocztowych. W porównaniu z innymi branżami w przypadku artykułów spożywczych i chemii gospodarczej Internet znacznie rzadziej jest postrzegany jako źródło informacji o promocjach.

Główne źródła informacji na temat promocji w branży spożywczej i chemii gospodarczej (możliwość wyboru wielu odpowiedzi) 
 
Źródło: Monitor Promocji 2012, ARC Rynek i Opinia, listopad 2012

Najbardziej atrakcyjną formą promocji w branży spożywczej i chemii gospodarczej jest, zdaniem konsumentów, obniżka ceny produktu. Zdecydowanie najmniej atrakcyjne formy promocji to: zaproszenia na imprezy czy wydarzenia sponsorowane przez różne firmy (6%), konkursy (15%), loterie (16%) oraz zwrot pieniędzy w przypadku braku efektów działania produktu (16%).

Najbardziej atrakcyjne formy promocji w branży spożywczej i chemii gospodarczej, skłaniające konsumentów do zakupów (możliwość wyboru kilku odpowiedzi)
 
Źródło: Monitor Promocji 2012, ARC Rynek i Opinia, listopad 2012

"Kupując produkty spożywcze i chemii gospodarczej niemal wszyscy konsumenci zwracają uwagę na promocje. Nie oznacza to, że zawsze z istniejących promocji korzystają, jednak uwzględniają je w swoich decyzjach zakupowych. Czynią to znacznie częściej niż przy okazji zakupu produktów z innych branż, takich jak np. telekomunikacyjna, finansowa czy turystyczna. Jest to związane zarówno z dużą częstotliwością dokonywania takich zakupów, jak i ze stosunkowo niską ceną za jeden produkt. Istnieje wprawdzie istnieje ryzyko, że produkt kupiony pod wpływem promocji nie sprawdzi się, jednak jedyną konsekwencją jest poczucie niewłaściwego wykorzystania kilku lub kilkunastu złotych. W przypadku innych branż konsekwencje i koszty zazwyczaj są wyższe" - mówi Grzegorz Sygnowski z ARC Rynek i Opinia. 

Informacja o badaniu
Celem badania Monitor Promocji 2012 jest przedstawienie zwyczajów, zmian oraz tendencji w zachowaniach konsumentów w obliczu akcji promocyjnych. Badanie zrealizowano przy pomocy dwóch metod badawczych. Pierwszą część badania zrealizowano poprzez mix technik CAWI oraz CAPI na reprezentatywnej miejskiej próbie  ludności w wieku 16-49 lat (osoby najczęściej uczestniczące w promocjach w populacji ogólnopolskiej, które skorzystały z przynajmniej jednej promocji w ciągu ostatnich 12 miesięcy), N=831. Drugą część badania zrealizowano techniką Online Buzz Research, opierającą się na analizie treści dyskusji online na polskich forach, blogach i portalach społecznościowych (analiza ponad 1 tys. opinii na temat promocji).

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)
Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia