Aż 70 proc. kibiców posiada gadżet związany z klubem piłkarskim, któremu kibicuje. Wśród  najczęściej wymienianych przez fanów futbolu pamiątek są szaliki i koszulki klubowe. W ciągu roku kibic jest w stanie wydać średnio 170 zł na akcesoria związane z swoją ulubioną drużyną – wynika z Monitora Piłkarskiego 2010 przygotowanego przez instytut ARC Rynek i Opinia.

Okazuje się, że gadżety piłkarskie cieszą się dużą popularnością wśród kibiców. Aż 70 proc. fanów futbolu posiada pamiątki związane ze swoim ukochanym klubem. Najczęściej wymienianymi przedmiotami przez respondentów są szaliki oraz koszulki klubowe. Co ciekawe, są to też najbardziej pożądane akcesoria wśród osób, które  jeszcze takowych nie posiadają.

Analitycy ARC Rynek i Opinia wyszczególnili trzy grupy gadżetów klubowych, które występują obok siebie w odpowiedziach badanych. Są to:

  • szalik, koszulka, czapka, plakat, bluza, koszulka polo
  • spodnie, bielizna, pasek, rękawiczki, kurtka
  • breloczki, długopisy, smycze

Warto dodać, że aż 80 proc. kibiców chce powiększać swój stan posiadania i ma zamiar zakupić jeszcze jakieś klubowe gadżety. Plany zakupowe fanów piłki wyglądają podobnie, jak posiadane przez nich zestawy. Dla przykładu jeśli kibic kupił już szalik, często ma w planach kupno pozostałych elementów zestawu: koszulki, czapki, plakatu, bluzy czy koszulki polo.

Połowa kibiców deklaruje, że w ciągu roku jest w stanie przeznaczyć na zakup klubowych pamiątek nie więcej niż 100 złotych. Najczęściej spotykaną odpowiedzą jest jednak przedział między 101 i 500 złotych, a średnia to ok. 170 złotych. Co ciekawe, stosunkowo najwięcej skłonni byliby wydać kibice Śląska Wrocław, Legii Warszawa oraz Wisły Kraków.

Raport Monitor Piłkarski został oparty na dwóch badaniach. Pierwsze zostało przeprowadzone metodą bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI) w 3 falach od maja do grudnia 2010 r. na reprezentatywnej próbie N=1218 mieszkańców Polski w wieku 15-65 lat. Natomiast drugie metodą ankiet wypełnianych za pośrednictwem Internetu (CAWI) na panelu internetowym Epanel.pl w lutym 2011 rok na ogólnopolskiej próbie N=1044 osób bardzo zainteresowanych piłką nożną w wieku 15-65 lat.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia