Idzie jesień, a tym samym zbliża się koniec sezonu letnich festiwali muzycznych. Przed nami Festiwal w Opolu, a potem długie miesiące wyczekiwania na przyszłoroczne plenerowe imprezy. Okazuję się, że w tym roku największą popularnością wśród Polaków cieszyły się Heineken Open’er Festival, Coke Life Music Festiwal oraz Orange Warsaw Festival – wynika z najnowszego badania ARC Rynek i Opinia przeprowadzonego na Epanel.pl.

Największą popularnością wśród polskich festiwali muzycznych cieszyły się tego lata Heineken Opener Festival, Coke Life Music Festiwal oraz Orange Warsaw Festival. Były one również uważane za najbardziej wartościowe muzycznie.

„Heineken Opener Festival, Coke Life Music Festiwal oraz Orange Warsaw Festival to festiwale, na których pojawiają się największe gwiazdy muzyki popularnej. To wielkie przedsięwzięcia, za którymi stoją duże pieniądze. W związku z tym towarzyszy im największa akcja promocyjna. Nie dziwi więc fakt, że są one najbardziej znane i doceniane przez respondentów” – mówi Krzysztof Szczerbacz, Manager Badań Online w ARC Rynek i Opinia. „Mniejsze festiwale, ukierunkowane na niszowy rodzaj muzyki nie są w stanie z nimi konkurować. Na przykład Tauron Nowa Muzyka czy Audioriver tworzone są dla wąskiej grupy fanów muzyki elektronicznej. Nie są nastawione na masowego odbiorcę” – dodaje.

Powodów, dla których Polacy jeżdżą na festiwale muzyczne jest sporo. Do najczęściej wymienianych należą dobra zabawa i atmosfera (72 proc.) oraz możliwość usłyszenia gwiazd światowej muzyki (47 proc.). Co trzeci respondent jest zdania, że festiwale, które odwiedza są klasą samą w sobie. Inne wymieniane powody to: „tam po prostu trzeba być” (32 proc.), możliwość poznania interesujących ludzi (27 proc.) oraz jeden ze sposobów urozmaicenia wakacji (22 proc.).

Z udziałem w festiwalu wiążą się dodatkowe koszty. Nie tylko trzeba kupić bilet, ale również opłacić nocleg, jedzenie i dojazd. Niespełna 1/3 badanych wdaje na uczestnictwo w jeden imprezie festiwalowej od 400 do 599 zł. Dla 13 proc. to wydatek rzędu 600-799 zł, a 6 proc. przeznacza na ten cel ponad 1000 zł. Co ciekawe, w grupie wiekowej 25-34 lat procent osób zdolnych wydać tę sumę pieniędzy jest znacznie wyższy i wynosi 11 proc.

 Badanie zrealizowano metodą ankiet internetowych CAWI (Computer Assisted Web Interviews) na Epanel.pl w sierpniu 2010. Łącznie wzięło w nim udział N=898 Internatów, w wieku 15-49 lat.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia