Polski emigrant w Wielkiej Brytanii i Irlandii jest młody i wykształcony. Zna angielski i nieźle zarabia. Niestety często pracuje poniżej swoich kwalifikacji - aż 22 % polskich emigrantów pracujących fizycznie w Wielkiej Brytanii ma wyższe wykształcenie.
Z badań instytutu ARC Rynek i Opinia wyłania się obraz nowego modelu polskiej emigracji. Charakteryzują go silne i częste związki z krajem, nowoczesne sposoby komunikacji – dające złudzenie bliskości z rodziną i znajomymi, oraz kupowanie za granicą polskich produktów. Przedstawiamy wyniki pierwszego kompleksowego badania polskich emigrantów „Polscy konsumenci w Wielkiej Brytanii i Irlandii” zrealizowanego przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia.

Emigrant: gdzie pracuje i ile zarabia?


Trzy czwarte badanych ma w Wielkiej Brytanii i Irlandii stałą pracę. Prawie połowa wykonuje pracę fizyczną wymagającą kwalifikacji. Co piąty emigrant pracuje w budownictwie.
Niestety, emigranci pracują grubo poniżej swoich kwalifikacji. Najwięcej pracuje w budownictwie, gastronomii i hotelarstwie. Aż 22 % polskich emigrantów pracujących fizycznie w Wielkiej Brytanii ma wyższe wykształcenie.

Większość Polaków zaczyna od pracy fizycznej, ale gdy pobędą na emigracji dłużej, nauczą się języka to mają szansę na lepszą pracę. Na przykład fizyczną, ale już wymagającą kwalifikacji. I co więcej mają tez możliwość awansu społecznego – mówi dr Adam Czarnecki, wiceprezes ARC Rynek i Opinia. 

Z badania wyłania się nowy model emigracji i związków z krajem:

- 60 % emigrantów kupuje polskie marki za granicą. 
- Emigranci korzystają z polskich mediów – oglądają telewizję, niemal połowa słucha radia, aż 60 % z nich korzysta z Internetu.

- Ponad 90% użytkowników internetu na emigracji korzysta z komunikatorów internetowych w celu utrzymywania kontaktu z bliskimi. Również ponad 90% respondentów ma telefon komórkowy (najczęściej na kartę).
- Większość emigrantów (60%) spędza czas wolny w towarzystwie innych Polaków - swoich znajomych lub przyjaciół.

- 40 % badanych posiada bliską osobę, która również pracuje poza granicami kraju. Blisko 70% respondentów nie ma nikogo na utrzymaniu w Polsce.

 

Informacje o badaniu:

 

„Polscy konsumenci w Wielkiej Brytanii i Irlandii” autorstwa instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia to pierwsze badanie określające profil konsumencki i potencjał zakupowy emigrantów zarobkowych z Polski. Do tej pory nie przeprowadzono szczegółowych badań tej grupy społecznej mimo, że stanowi ona zarówno atrakcyjną grupę nabywców jak i swoisty fenomen społeczny.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia