Fanpage marki/ firmy - chętnie się wypowiadamy, rzadko rozpowszechniamy

Ponad połowa (61%) użytkowników Facebooka korzysta z fanpage/ów firm/ marek, przy czym zdecydowana większość "zalajkowała" ich mniej niż 20. Nieco ponad połowa osób sama znalazła fanpage marki/ firmy, którą lubi. Głównym powodem użytkowania fanpage/a jest chęć wyrażenia sympatii w stosunku do danej marki/ firmy. Dopiero na dalszych miejscach znajdują się: dostęp do promocji czy konkursów. Użytkownicy fanpage/ów firm/ marek w większości deklarują, że fakt użytkowania fanpage/a w żaden sposób nie wpłynął na większą lub mniejszą sympatię w stosunku do danej marki/ firmy - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Największa grupa użytkowników Facebooka korzysta z maksymalnie 20 fanpage/ów firm/ marek (77%). Ponad połowa użytkowników fanpage/a firm/ marek, który "zalajkowali" znalazła go sama (54%), w przypadku 27% osób fanpage został udostępniony przez ich znajomych, zaś 19% twierdzi, że nie wie, w jaki sposób stało się fanem danej marki.

Głównym powodem "zalajkowania" danego fanpage/a jest chęć podkreślenia, że się daną markę/ firmę lubi. Jest jednak grupa osób (27%), które "zalajkowały" fanpage wyłącznie dlatego, że był to warunek wzięcia udziału w ciekawym konkursie.

Dlaczego został(a) Pan/ Pani fanem danej marki na Facebooku? (możliwość zaznaczenia kilku odpowiedzi)
 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, 22.10.2012

Fanpage jest istotnym kanałem komunikacji z klientami, gdyż 90% fanów danej marki/ firmy na Facebooku czyta - regularnie bądź nieregularnie - zamieszczane na fanpage/u treści. Respondenci nie są jednak skłonni rozpowszechniać dalej informacji zamieszczanych przez ich ulubione firmy/ marki: połowa osób twierdzi, że rzadko rozpowszechnia materiały zamieszczane na fanpage/ach, zaś 33%, że nie rozpowszechnia ich nigdy. Pozostali (17%) często rozpowszechniają treści z fanpage/ów.

Respondenci pozytywnie oceniają obecność marek na Facebooku i są aktywni w zakresie wypowiadania się na ich temat: 58% z nich w jakikolwiek sposób wypowiada się na temat danej marki/ firmy, z czego 37% wypowiada się zarówno pozytywnie jak i negatywnie, 19% wyłącznie pozytywnie, zaś 2% wyłącznie negatywnie.

Czy wypowiada się Pan/ Pani na Facebooku na temat marek/ firm, których fanem Pan/ Pani jest?
 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, 22.10.2012

"Z naszego badania wynika, że ponad połowa respondentów korzystających z Facebooka i będących fanami różnych marek, wypowiada się na ich temat - to bardzo dużo. Oznacza to, że fanpage danej marki/ firmy, oprócz istotnej funkcji bycia wśród osób lubiących markę, fanpage jest istotnym kanałem dwustronnej komunikacji między firmą a jej klientami. Mimo iż ponad połowa - 68% - użytkowników fanpage/ów firmowych na Facebooku twierdzi, że fakt użytkowania fanpage/a danej marki bądź firmy nie zmienił ich nastawienia do niej, to jednak można przypuszczać, że ta zmiana nastawienia zachodzi, jednak nie jest w pełni uświadamiana. Z pewnością można stwierdzić, że w zależności od sposobu prowadzenia komunikacji z fanami zwiększa się sympatia bądź antypatia w stosunku do danej firmy/ marki" - mówi Maciej Gliński z ARC Rynek i Opinia.

Użytkownicy Facebooka pozytywnie oceniają sposób prowadzenia stron firmowych - tylko 12% ma negatywne zdanie na ten temat: twierdzą, że fanpage jest rzadko aktualizowany (7%), zaś informacje otrzymywane od firm są nieprzydatne (5%).

 Jak ocenia Pan/ Pani fanpage marek/ firm, których fanem Pan/ Pani jest? 


Źródło: ARC Rynek i Opinia, 22.10.2012


Informacja o badaniu
Badanie przeprowadzone w dniach 19-22.10.2012 metodą CAWI (badania on-line) na reprezentatywnej pod względem wieku, płci i miejsca zamieszkania (województwa) próbie internautów N=500.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia