Na 4 dni przed EURO zdecydowanie wzrosła – do 76% –  liczba kibiców, którzy uważają, że mistrzostwa będą sukcesem organizacyjnym Polski. Jednocześnie niemal dwukrotnie – do 44% –  wzrosła liczba osób, które nie odczuwają żadnych obaw związanych z turniejem. Wraz ze zbliżającą się datą rozpoczęcia EURO 2012 coraz więcej kibiców wierzy w możliwości polskiej drużyny – o 10% zmalała liczba osób twierdzących, że polska reprezentacja nawet nie wyjdzie z fazy grupowej, 11% więcej niż przed trzema miesiącami liczy na sukcesy – ćwierćfinał lub półfinał – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.
 
Polscy kibice twierdzą, że EURO 2012 będzie sukcesem organizacyjnym Polski. Osoby będące przeciwnego zdania stanowią zaledwie 24% badanych respondentów – znacznie mniej niż jeszcze przed trzema miesiącami, kiedy w sukces Polski nie wierzyło 45% kibiców.
 

Czy EURO 2012 będzie sukcesem organizacyjnym Polski?

Źródło: ARC Rynek i Opinia, badania ?5 dni przed EURO 2012? przeprowadzone w dniach 1-4.06.2012 oraz ?100 dni przed EURO 2012? przeprowadzone w dniach 21.02 – 24.02.2012
 
W dalszym ciągu wśród największych korzyści, jakie odniesie Polska w związku z organizacją EURO 2012 znajdują się odnowione dworce i lotniska, rozwój turystyki oraz zyskanie bogatej infrastruktury sportowej. Respondenci dostrzegli również starania związane z budową dróg – 10% więcej respondentów niż jeszcze trzy miesiące temu uważa, że zyskanie bogatej infrastruktury transportowej będzie znacząca korzyścią dla Polski po EURO 2012.
 

Jakie będą największe korzyści dla Polski w związku z organizacją EURO 2012?

Źródło: ARC Rynek i Opinia, badania ?5 dni przed EURO 2012? przeprowadzone w dniach 1-4.06.2012 oraz ?100 dni przed EURO 2012? przeprowadzone w dniach 21.02 – 24.02.2012
 
Znacznie więcej kibiców wierzy w polską reprezentację. Mimo iż – podobnie jak trzy miesiące temu – raczej rzadko myślimy o finale, jednak wzrosła liczba respondentów wierzących w półfinał oraz ćwierćfinał.
 

Jak oceniasz szanse polskiej reprezentacji podczas EURO 2012?

Źródło: ARC Rynek i Opinia, badania ?5 dni przed EURO 2012? przeprowadzone w dniach 1-4.06.2012 oraz ?100 dni przed EURO 2012? przeprowadzone w dniach 21.02 – 24.02.2012
 
 
O badaniach
?5 dni przed EURO 2012? – badanie zrealizowane przez instytut ARC Rynek i Opinia w dniach 1 – 4.06.2012 metodą CAWI na internetowym panelu badawczym Epanel.pl na reprezentatywnej próbie osób interesujących się piłką nożną. N=503.
 
?100 dni przed EURO 2012? – badanie zrealizowane przez instytut ARC Rynek i Opinia w dniach 21.02 – 24.02.2012 metodą CAWI na internetowym panelu badawczym Epanel.pl na reprezentatywnej próbie osób interesujących się piłką nożną. N=511.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia