? EURO 2012 - czy wyjdziemy z fazy grupowej?

 

Niemal połowa badanych Polaków (48%) interesujących się sportem, w tym piłką nożną uważa, że polska reprezentacja podczas EURO 2012 wyjdzie z fazy grupowej, a 11% twierdzi, że zagra w ćwierćfinale. Faworytami do tytułu Mistrza Europy są: Hiszpania (32%) oraz Niemcy (27%). Badani są zdania, że kapitanem polskiej drużyny powinien zostać Jakub Błaszczykowski (28%), zaś mecze powinny być komentowane przez Dariusza Szpakowskiego (63%) i Włodzimierza Szaranowicza (62%)– wynika z badania ARC Rynek i Opinia ?100 dni przed EURO 2012?.
 
Największa liczba respondentów (48%) jest zdania, że polska reprezentacja wyjdzie z fazy grupowej, zaś 36% - że wręcz przeciwnie. Tylko 11% respondentów uważa, że nasza reprezentacja zagra w ćwierćfinale. ?Badanie pokazuje, że Polacy realistycznie oceniają szanse polskiej reprezentacji w EURO 2012. Respondenci nie liczą na ćwierćfinał, jednak wierzą, że polska reprezentacja wyjdzie z fazy grupowej? – mówi Adam Czarnecki, ekspert z ARC Rynek i Opinia.
 
Szanse polskiej reprezentacji na EURO 2012
Źródło: Badanie ?100 dni przed EURO 2012?, ARC Rynek i Opinia, luty 2012
 
Niemal taki sam odsetek badanych jest zdania, że EURO 2012 podniesie poziom piłki nożnej w Polsce (37%), jak i że kondycja polskiej piłki się nie zmieni (41%). ?Na pewno fakt organizacji EURO 2012 nie sprawi, że z dnia na dzień kondycja polskiej piłki nożnej się poprawi i zaczniemy odnosić sukcesy na miarę zespołów światowej klasy. Jednak biorąc pod uwagę radykalną rozbudowę infrastruktury nie mam wątpliwości, że w związku z takim polepszeniem się warunków, poziom polskiej piłki będzie rósł. Taką nadzieję mają też z pewnością kibice, dla których największą obawą związaną z EURO 2012 jest kompromitacja polskiej reprezentacji? – mówi Grzegorz Kita, Prezes Zarządu Sport Management Polska.
 
Duża cześć badanych (41%) pozytywnie ocenia fakt pełnienia funkcji trenera polskiej reprezentacji przez Franciszka Smudę. Jednocześnie, wypowiadając się na temat składu reprezentacji, za zdecydowanie niezbędnych piłkarzy uważają: Roberta Lewandowskiego, Jakuba Błaszczykowskiego, Wojciecha Szczęsnego, Ireneusza Jelenia oraz Ludovica Obraniaka. Jako kandydaci na kapitana drużyny najczęściej wymieniani byli: Jakub Błaszczykowski (28%), Robert Lewandowski (19%) oraz Wojciech Szczęsny (14%).
 
Spośród komentatorów TVP, która będzie transmitowała mecze, respondenci najchętniej oglądaliby mecze komentowane przez Dariusza Szpakowskiego oraz Włodzimierza Szaranowicza, zaś w studiu w loży ekspertów najchętniej widzieliby Zbigniewa Bońka (48%), Jerzego Dudka (46%) oraz Włodzimierza Lubańskiego (32%).
 
Ponad połowa respondentów (58%) nie zna dokładnej daty rozpoczęcia EURO 2012 oraz daty zakończenia Mistrzostw (68%). ?Te dane są zaskakujące biorąc pod uwagę fakt, że w naszym badaniu wzięły udział osoby interesujące się sportem, w tym piłką nożną. Może to być sygnał dla organizatorów Mistrzostw, że w tym obszarze komunikacja może nie jest wystarczająca? – mówi dr Adam Czarnecki, ekspert z ARC Rynek i Opinia.
 
O badaniu
?100 dni przed EURO 2012? – badanie zrealizowane przez instytut ARC Rynek i Opinia w dniach 21.02 – 24.02.2012 metodą CAWI na internetowym panelu badawczym Epanel.pl na reprezentatywnej próbie osób interesujących się sportem, w tym piłką nożną. N=511.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia